West-Canada september 2019

Helicoptervlucht en Wonderworks

Hi folks!

Vandaag een rustdag ingelast. Tenminste, we hebben het ietsje rustiger aan gedaan, maar we zijn toch weer aardig bezig geweest! Vanmorgen na een hele trage start zijn we om 10:30 uur gaan ontbijten bij Friendly's. Daarna zijn we in de richting van Wonderworks gelopen, dat vlakbij bushalte 24 ligt. Onderweg kwamen we langs een locatie waar je met een helicopter een rondje kon vliegen boven Orlando. Nou, dat wilden wij natuurlijk wel! Het was er niet druk, dus binnen no-time zaten we in een helicopter en vlogen we over o.a. SeaWorld, Universal Studios, ons hotel en de lange International Drive. Het gave was dat we alles herkenden vanuit de lucht, omdat we er geweest waren! De vlucht duurde maar 7 minuutjes, kostte 45 dollar pp exclusief tax,maar was zeker voor herhaling vatbaar! Daarna zijn we doorgelopen naar Wonderworks. Dit pand ziet er van buiten spectaculair uit, want het staat op z'n kop!!! Echt heel gaaf gedaan. Binnen was het ook allemaal erg wonderbaarlijk en hoogst interessant. Leuke dingen die je er kon doen, zoals op een spijkerbed liggen, meten hoe hoog je kan springen, je knijpkracht meten, puzzeltjes, allerlei soorten games, een grote game hal, maar ook een orkaan meemaken in een speciale ruimte, of een aardbeving! Gewoon te veel om op te noemen. Ik ben nog in een simulator gegaan waar je zogenaamd in een achtbaan zit. Deze simulator gaat meerdere malen over de kop, net als een achtbaan. Het ziet er heel spectaculair uit aan de buitenkant, maar binnen in de cabine was het dat ook! Ik hing letterlijk in de beugels en mijn zitvlak raakte zelden de stoel! Met mijn haren door de war stapte ik uit de cabine, alsof ikuit een wasmachine kwam. Tof! Ger ging daar natuurlijk niet in. We zijn wel samen in een 4-d simulator gegaan, van ook een achtbaan, maar dan wat minder heftig. Erg leuk en zelfs Ger vond het leuk. Nou, na een aantal uren stonden we weer buiten. We zijn een ijsje gaan eten en toen teruggewandeld naar het hotel. Daar hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn een uurtje bij het zwembad gaan zitten en hebben even gezwommen. Daarna toch even een dutje gedaan op bed. We lijken wel bejaarden! Deze vakantie vinden we tot nu toe toch de vermoeiendste van alle vakanties die we gehad hebben hoor. (Of misschien zijn we gewoon niet meer zo topfit als vroeger! Hahaha) Als we niet zo moe waren geweest en deze rustdag niet nodig hadden gehad, waren we waarschijnlijk naar Daytona Beach gegaan, waar dit weekendhet grote Harley Davidson event plaatsvond.Duizenden motoren komen daar samen en het schijnt een geweldig grootfestival te zijn. Maar helaas, geen Daytona voor ons.Na ons dutje zijn we weer op pad gegaan om ergens lekker te gaan dineren. In de lobby kwamen we een Sheriff tegen waar we nog even gezellig mee hebben staan kletsen.Onze diner locatiewerd de Bahama Breeze. Een caribbean restaurant met live steeldrums muziek, niet ver van ons hotel. Erg gezellig en we aten dit keer in de buitenlucht. Alsof we weer in de caribbean zaten! Het eten was heerlijk en met de live caribbean muziek erbij was het een geslaagde avond en niet al te duur ook. Ik had een heerlijke fruitsalade met kip enGer een vissoep en 4kippenvleugeltjes. Mmmmm.Net lekker gedouched en we liggen alweer op bed. Morgen gaat om 06:00 uur de wekker, we gaan namelijkop excursie naar Miami en de Everglades! Zin in! Hopelijk blijft het weer goed, want op tv zijn ze behoorlijk in paniek over een grote storm die er aan zit te komen.....Hebben wij weer. Jullie gaan het wel weer horen! Bye bye folks! XXX

Sil

Zo zeg, er wordt wat gesimuleerd deze reis! Zijn jullie wel echt weg? Haha en iedere keer snel, hoog hard of ondersteboven, ik snap dat jullie moe zijn hoor. Klinkt wel spectaculair, deze chill-dag. En lekker gezwommen, hmm
Ik vertrek zometeen weer uit Spijkenisse naar Capelle. Mijn oppastaak hier zit er weer op. Wat is deze week snel gegaan!! Veel plezier nog jullie daar, niet steeds orgineel om te zeggen maar geniet ervan!!
Xx

Wil Keereweer

Wat een schitterende vakantie tot nu toe al.
Ik ben jaloers op jullie, maar het is jullie gegund en geniet er lekker van.
Ik kijk nu la uit naar jullie volgende blog.

Heel veel plezier en neem een krok mee voor Wil Dundee hahaha.

Veel fun en genieten maar.

Wil