West-Canada september 2019

Universal Studios

Hi folks!

Gisteren niet geblogd, we hebben namelijk 12 uur in Universal Studios gelopen en onze voeten zijn tot aan onze knieen afgesleten!

Maar eerst even terug naar woensdag. Na onze laatste blog zijn we gaandineren bij Cici's, een pizza schuur waar je voor 5,99 dollar onbeperkt pizza's kunt eten! Dat zijn de betere prijzen! Er was een buffet met ontzettend veel keus. Ook kon je de drankjes onbeperkt bijvullen, helemaal geweldig! Burp. We zagen dat naast Cici's een megagrote souvinier winkel zat genaamd Bargain World. Ontzettend veel goedkope souviniers en kleding. Wij zijn gek op de termen 'goedkoop', 'aanbieding', 'korting', en 'gratis', dus we hebben hier onze slag weer eens geslagen! Na het shoppen zijn we moe maar voldaan teruggeslenterd naar ons hotel, wat maar 100 meter verderop lag. We zijn gaan douchen en slapen, de volgende dag zou namelijk een zware dag worden....

Om 07:00 uur,op donderdag 13 oktober,ging de wekker, maar ik was natuurlijk alweer om 05:00 uur klaarwakker. GEK word ik van die jetlag!!!! Opgestaan en na het douchen weer lekker gaan ontbijten bij Friendly's. Ze beginnen ons daar al te herkennen! Om 09:00 uur zijn we op de gratis (!) pendelbus van het hotel gestapt die ons naar de Universal Studios zou brengen. We zijn onderweg nog bij twee andere hotels gestopt en de bus werd behoorlijk vol gestouwd. We zaten nog net niet op elkaars schoot. Bij Universal aangekomen, ontstond er een gigantische optocht van mensen die allemaal naar Universal wilden. Wat een drukte. Universal bestaat uit twee parken: Universal Studios en Universal Island of Adventures. Wij gingen naar de studios. Om daar te komen moesten we door de City Walk kopen. We keken onze ogen uit, zoveel mooiegekleurdepanden, reclameborden, restaurants en winkels. Net alsof alles nep was, alsof we in een tekenfilm zaten. Alles is ook erg groots hier in Amerika. De stoet splitste zich op naar de twee parken toe. Wij sloegen rechtsaf, op naar de studios. Bij de ingang in de rij staan natuurlijk. We hadden de tickets al betaald, maar we moesten ze nu alleen nog zien te krijgen. Bij de kassa moesten we onze paspoorten laten zien, ze zijn hier erg van het checken en veiligheid. Bij de poortjes moesten alle tassen open gemaakt worden en die werden grondig doorzocht. Gelukkig hou ik niet van tasjes... Dat gezeul, nergens voor nodig. Bij weer een ander poortje moesten we onze vingerafdruk geven. Pfff, die Amerikanen zijn maar rare lui. Toen we eindelijk binnen waren, waren we al moe en we moesten nog beginnen! Wat zag het er binnen allemaal waanzinnig gaaf uit. Er was o.a. een New York gedeelte, met allemaal mooie decors en ook een San Fransisco gedeelte, en het leek net alsof je op Pier 39 liep! Mooi nagebouwd allemaal. We zijn als eerste in de attractie Shrek gegaan. Een 4-d show waar je in een zaal zit met stoeltjes die meebewegen met de film. Onderstussen hadden we onze 3-d brillen op en dat maakte het natuurlijk onwijs leuk om te zien. De ezel moest niezen en we werden ondergespetterd, getverderrie. Dat maakte het 4-d, onwijs lachen natuurlijk. Daarna zijn we de Mummy ingegaan. Een rollercoaster waar ik Ger toch in mee kreeg. Het ging gelukkig niet over de kop, maar de achtbaan reed gedeeltelijk in het donker en achteraf vond Ger het toch wel errug leuk! Op naar de volgende show. We kwamen langs een paar attracties, maar de wachttijden waren gewoon veel te lang. Bij MIB (men in black) stonden we te wachten, bleek de attractie en storing te hebben. We konden toen weer vertrekken. Hmppff. Toen bij ET in de rij gaan staan, had deze ook ineens een storing. HMPPFFFFF!! Geld terug!!!! We hadden er toen een rondje opzitten en zijn weer een rondje gaan doen, een herkansing voor de attracties die we nog niet hadden gezien. Twister was heel gaaf, we kwamen er verwaaid en nat weer uit. De show Beetlejuice was leuk gedaan door een aantal verklede acteurs met veel bekende rockmuziek. Disaster was een attractie waarin de acteurs wijzelf waren. Erg grappig gedaan. Maar een ramp natuurlijk! Hahaha. MIB lukte dit keer wel. We zaten in karretjes en moesten zelf op aliens schieten die ineens tevoorschijn kwamen. Lachen! ETwas nog altijd kapot, dus helaas. DeUniversal Horror Make-up show was erg humoristisch. Twee mannen vertelden hoe het publiek voor degek wordt gehouden op tv. Lekker bloederig. De dierenshow was weer erg schattig. Terminator was ook in 3-d, dus we hadden onze mooie brilletjes weer op. Het was een mix van film en live acteurs. Heel spannend. Nou, en toen was het 17:00 uur en ging het park sluiten.UniversalStudios werd toen omgebouwdtotUniversal's HALLOWEEN Horror Night! Daar hadden wij ook kaartjes voor. Wij zijntijdens het wachtenlekker gaan eten bij het Hard Rock Cafe, dat om de hoek lag.Het grootste Hard Rock Cafe dat ik tot nu toe heb gezien. Twee verdiepingen groot en overal hingen artikels, foto's,kledingstukken, gitaren, etc van artiesten. We kregen te horen dat we ongeveer 5 tot 10 minuten moesten wachten tot we aan de beurt warenvoor een tafeltje. Dat werd een half uur.We hebben een heerlijke hamburger gegeten met frietjes. Daarna zijn we in de HardRock Shop nog een mooi shirt gaan kopen. Halloween Horror Night zou om 18:30 uur open zijn, dus we zijn weer teruggelopen naar de Universal Studios. Het begon al te schemeren. En jemig, wat een drukte! Nog drukker dan overdag!!!! Weer in de rij staan en aan het wachten leek geen einde te komen. Weer door poortjes, alles uitje zakken halen, extra checks hier en daar, tja, geen wonder dat het zo lang duurt allemaal! Eindelijk waren we binnen en het was ondertussen al donker geworden. Het park was omgetoverd tot een groot horror park. Enge geluiden, harde horror muziek, alsof FreddyKruger je elk moment kon aanvallen! Er waren 8 spookhuizen, 6 scare zones, 2 shows en een aantal attracties warennog gewoon open. We zijn richting een scare zone gelopen en algelijk werden we achterna gezeten door engerds met kettingzagen!!!!!Uithet niets, in het pikkedonker liepen er allemaal creapy engerds ineensin je oor te grommen!Een paar sprintjes werden er wel getrokken hoor! De kostuums waren ook erg gaaf en eng! Bij een van de spookhuizen stond eenwachttijd van 30 minuten. Nou, dat ging nog net, dachten we. Maar het werd uiteindelijk een uur wachten. Eindelijk het huis in waar onwijs veel herrie was, donker, lichtflitsen, enge geluiden uit films,veel gekrijs en gegil en uit allemaaldonkere hoekjes kwamen weer enge mannetjes die je lekker lietenschrikken. Zelfs Gerstuiterde toch echt een keer! Ze hebben er echt veel werk van gemaakt die Amerikanen hoor, ze weten het leuk te brengen! De andere spookhuizen hadden veel te lange wachttijden, dus die hebben we allemaal overgeslagen, helaas. De scare zones waren allemaal erg gaaf. Zo liep je door een spookbos endeengste monsters kwamen je achterna, vaak uit het niets. We vonden heterg jammer dat het zo onwijs druk was overal en gaven het na een paar uur toch echt op. Wehadden geen voeten meer over. We zijn naar de uitgang gestrompeld en zijn in een taxi gekropen. Diebracht ons binnen 10 minuten weer naar ons hotel.We zijn na 12 uurUniversalgecrashed in ons bed en wat waren we moe zeg! Maarwatwas het een leuke dag!!!!!

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben (eindelijk), werden we rond 08:00uur wakker. We gaan zo ontbijten en ik denk dat het vandaag maar eens een relax dagje gaat worden.We zijn ook de jongsten niet meer! Hahaha. Jullie gaan het wel weer horen in onze volgende blog.XXX

Renata

Nou het was dus weer genieten voor jullie en dus ook voor ons on te lezen. Toch wel een wijs besluit om een dag rustig aan te doen....het is tenslotte toch vakantie hè.
Tot de volgende keer x