West-Canada september 2019

SeaWorld Orlando

Hi folks!

Gisteravond zijn we na het bloggen onze excursies gaan boeken bij de hostess. Het zijn er behoorlijk wat geworden en we hebben bijna elke dag wel iets te doen! Hetaanbod is ook zo groot hier in Florida!! We moeten echt keuzes maken!Daarna zijn we heerlijk gaan dineren in een steakhouse. Derekening viel een beetje tegen, dus dat was de eerste en tevens laatste keer dat we daar aten. We zijn om 21:00 uur ernstig vermoeid ons bedje ingerold. 's Nachts heb ik natuurlijk wel weer een tijdje wakker gelegen, dankzij de beroemde jetlag! Ook heb ik al 4 dagen nare hoofdpijn. De reisstress was toch nog een beetje te veel voor me, mijn koppie zit nog altijd te vol denk......Tijd voor de lichamelijke afmatting en verstand op nul!

Vandaag zijn we na het douchen gaan ontbijten bij de buren Friendly's. Daarna weermet de trolly bus een ritje gemaakt en op weg gegaan naar SeaWorld. De trolly bus bracht ons tot aan de ingang, helemaal fantastisch. We kwamen er om 09:15 uur aan. En wat een mooi park is dat zeg. Groot, ruim, schoon en twee gigantische rollercoasters. Daar zijn wij overigens niet in geweest, want ik krijg Ger er met geen stokslagen in! Sinds wij ooit in de Goliath zijn geweest, heeft hij een trauma van achtbanen. Er waren ook 5 shows in SeaWorld en die hebben we allemaal gezien. De eerste was een show met dolfijnen. Daar werkten zo'n 15 mensen aan mee en wat zo groots, we keken onze ogen uit. Veel acrobatiek van de trainers, en veel kunstjes van de dolfijnen. Ze lieten ook papegaaien rondvliegen voor de special effects. Hahaha. De tweede show was de zeeleeuwen en otters. Erg leuk gedaan ook weer. Show drie was de orka show. 6 grote orka's die het halve publiek nat proberen te krijgen, erg gaaf. Als je vooraan zat, kwam je er doorweekt weer vandaan. Wij waren natuurlijk niet zo gek en zaten ver genoeg van het bad vandaan, zodat onze camera's niet nat werden. Show vier was een acrobatenshow. Deze acrobaten bestonden bijna allemaal uit chineesjes en we keken onze ogen uit. Wat je in Nederland bij 'Holland's got talent' ziet op tv, zie je hier gewoon live! Fantastisch! Show 5 was een huisdieren show. Tientallen honden, katten, vogels, een varken en een stinkdier deden allemaal kunstjes in een razend snel tempo. Een mooi decor waar alle dieren uit alle hoeken en gaten tevoorschijn kwamen en weer verdwenen. Spectaculair en met veel humor, we hebben ervan genoten! Nou, toen hadden we het wel weer gezien. Het was ondertussen 15:00 uur en zijn weer op de Trolly bus gestapt, terug naar het hotel. Daar kwamen we rond 15:30 uur aan. Tijd om eventjes te chillen nu, voordat we vanavond weer ergens een hapje gaan eten. Het weer was vandaag wederom lekker warm, zon en bewolking wisselden elkaar af en de temperatuur was weer rond de 30 graden. Heel rot. Morgen zouden we een dagje naar het strand gaan. We hadden dat gisteren geboekt. Maar we kregen net het bericht dat die excursie trip volgeboekt is. Het wordt morgen duswaarschijnlijk Universal! Sweat dreams allemaal en that's all for now folks! XXX

Jeanette

Wat leuk !!! Bij de zeeleeuwen enz... liep daar ook vóór de show die man het publiek binnen te halen?? Loopt achter mensen aan en neemt ze mega in de maling.....vond ik nog leuker als de show zelf. De orka's zijn echt adembenemend mooi en inderdaad die dolfijnen show met vogels en acrobaten....super! Heerlijk om te lezen...geniet en blijf schrijven....kunnen wij hier in de vieze regen en wind een beetje mee genieten.

linda

Hoi Syl en Ger, Wow leuk hoor die shows.. ook niet vervelend die heerlijke temperatuur.. Ik reed vanmorgen om 9 uur naar de wasserette en zag dat het slechts 4 graden was.. hmmm en ik heb het al zo koud ;-) Maar de zon schijnt wel, dus met een beetje geluk haalt het kwik vandaag de 15 graden! Geniet en tot snel...

Sharon

Allemaal heel herkenbaar en hopelijk zie ik alles in mei ook weer live.
Doe je Harry P. de groeten van me? Hij woont in Universal studio's

Corina

Hallo
Klinkt weer als een welbestede dag
Gelukkig was het vandaag in Gouda ook mooi weer en wel 14 graden en volop zon.
Helaas geen Orca show bij de Hefbrug vandaag was waarschijnlijk te weinig animo voor

Even een tip Je mag in je vacantie ook heus een dagje nietsdoen daar heb je tenslotte vacantie voor

Veel liefs
Corina

Sil

Hey klinkt weer super zeg. Vooral de temperatuur!! Ik was zondag nog in Ouwehands dierenpark,, verschil moet er zijn!
Hier vandaag ook mooi weer. Morgen weer buffelen van 7 tot 18""""""""
Ben erg benieuwd wat jullie van de studio's vinden. En waar jullie nu weer hebben zitten vreten ;)
Ciao vanuit Spijkenisse....