West-Canada september 2019

Hi Folks from Orlando Florida USA !

We zijn weer terug van weggeweest! Dit keer zitten we in Orlando, Florida USA! Wij zouden het leuk vinden als jullie ons dit keer ook weer willen volgen. We gaan ons best doen om er ook dit keer weer iets gezelligs van te maken op deze site.

Gisteren, maandag 10 oktober 2011, liep onze wekker om 05:00 uur af. De koffers waren al gepakt, dus na het douchen verlieten we om 06:15 uur ons huis. Het treinstation ligt op loopafstand van onze woning, dus daar zijn we op de trein gestapt naar Schiphol. Ingechecked en het lange wachten en zitten kon beginnen. Een half uur te laat steeg ons vliegtuig van Arke om 10:15 uur op. Bijna 10 uur later waren we eindelijk in Orlando. Daar landden we om 20:00 uur Nederlandse tijd. Het is hier in Florida 6 uur vroeger, dus onze horloges hebben we maar gelijk op 14:00 uur gezet. Tja, en als je dan denkt dat je er eindelijk bent, niet dus! We moesten ons eerst door allerlei security checks heenworstelen, zoals detectiepoortjes, vingerafdrukken afgeven, foto laten maken, vragenlijsten, een snuffelhond, boos kijkende security gasten met strikvragen, etc. Pffff naanderhalf uur hadden we ook onze koffers al en stonden we eindelijk buiten. We hadden vooraf geen transfer geboekt naar ons hotel, veel te duur. Dacht dat we dat makkelijk ter plaatse konden regelen. En inderdaad, veel makkelijk er nog veel goedkoper ook! Hup de bus in en die bracht ons keurig naar ons hotel. Dan denk je dat je eindelijk klaar bent en languit op je bed kunt ploffen, nou niet dus. Stond ereen mega lange rij bij de receptievan mensen die allemaal wilden inchecken. Voordat we aan de beurt waren...pffff. Toen we die hindernisbaan ook hadden overleefd, konden we eindelijk naar onze hotelkamer. Daar kwamen we dan 3 uur na de landing pas aan. We hadden van deur tot deur in totaal 17 uur gereisd. Best wel vermoeiend dus. We hebben onze koffers neergezet en zijn gelijk een hamburgergaan eten bij het restaurant direct naast het hotel genaamd Friendly's. Dat is een restaurant dat van origine een ijstent is, maar je kan er ook sandwiches krijgen, hamburgers, salades, ontbijt, etc. Prima tentje en nog dichtbij ook! En ze zijn daar echt Friendly!Daarna zijn we nog even naar het praatje van onze hostess gaan luisteren, maar daar waren we veel te moe voor. We zijn naar onze hotelkamer gekropen, koffers uitgepakt, gedouched en gecrashed. Prima hotelkamer hoor! Ruim kamer, twee brede bedden en in Nederland zou het een vier-persoons kamer zijn. Douche is schoon en internet is gratis. Dus we hebben geen klachten! 's Nachts wakker natuurlijk, vanwege die fijne jetlag weer. Vanmorgen om 08:00 uur opgestaan en de foldertjes bestudeerd van hetgeen hier in Florida allemaal te doen is. Nou, genoeg! We hebben aan die twee weken echt te kort hoor! Ongelofelijk wat een hoeveelheid aan parken, winkels, bezienswaardigheden en mogelijkheden. Wij gaan ons niet vervelen! We worden ook helemaal dol van alle kortingen en coupons. Het zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Stapels met kortingsbonnen en foldertjes hebben we ingeslagen! We zijn na het douchen eerst gaan ontbijten, weer bij de buren, Friendly's. Bacon and eggs and toast and orange jus. Heerlijk gegeten! Daarna bij de receptie twee trolly tickets voor 14 dagen gekocht. Die kosten 17 dollar per ticket en we kunnen nu onbeperkt met een bus heen en weer rijden over de International Drive. Deze International Drive is een hele lange strip met winkels, attracties, restaurantjes, hotels en noem maar op. Het doet ons een beetje denken aan de strip in Las Vegas, alleen dan zonder de lichtjes en casino's. Heel veel te zien en te doen dus. En met deze bus tickets kunnen we overal en onbeperktop en uit stappen vanaf 08:00 uur 's morgens tot 22:30 uur 's avonds. Top geregeld! Wij vanmorgen heel enthousiast bij de busstop gaan staan, komt de bus er aan, rijdt ie gewoon door! Hij zat proppie vol! Hmmmm. Gelukkig duurde het niet lang voor de volgende bus kwam. Deze bracht ons tot bij een hele grote shopping Outlet Store en we zijn gelijk maar aan het shoppen geslagen! Wat een overvloed aan winkels en merkzaken zeg! En goedkoop! We hebben onze slag geslagen in ieder geval. Weer terug op de bus gestapt en bij de halte van 'Ripley's Believe it or not' zijn we weer uitgestapt. Dit is een museum van allemaal bizarre dingen. Dingen die te bizar zijn dat ze gewoon eigenlijk niet waar kunnen zijn. We hebben onze ogen uitgekeken en het was erg indrukwekkend. Veel foto's gemaakt natuurlijk, anders gelooft niemand ons thuis! Hahaha. Daarna weer op de bus gestapt en bij het hotel weer uitgestapt. Wat een luxe. Bij de buren Friendly's een lekker ijsje gegeten, nou ja, zeg maar gerust IJS gegeten, want hier in Amerika is niks klein hoor. Burp. Nu liggen we even uit te rusten van al onze avonturen van vandaag. Straks nog lekker uit eten en we gaan een aantal excursies boeken. We hebben zoveel plannen en willen zoveel zien en doen, hopelijk lukt het allemaal in deze twee weken. Om een paar dingen te noemen: Universal Studios, Disney World, SeaWorld, Miami, Everglades met airboat, Kennedy Space Center, naar het strand, etc. Te veel om op te noemen! Ger noemt Orlando 1 grote Efteling! Hahahaha. Het weer is hier super, rond de 30 graden en vandaag bewolkt met zo nu en dan zon. De korte broeken en shirtjes kunnen eindelijk weer aan!!! Nou, tot de volgende blog maar weer dan! Bye folks!

Andere Sil

Zo ze hebben het weer lekker gevonden hoor ik alweer. Klinkt goed allemaal! Maar wat een reis. Hoop dat die jetlag snel over is. Veel plezier met alle toeristische bezigheden!
Ps mijn moeder liet weten dat ze het goed heeft. Ze had paardgereden en zit nu al op 3000 meter hoogte.
Ik vind het leuk jullie berichtjes weer te volgen!
Dikke kus, Sil

Jeanette

Wat leuk dat je deze trip ook gaat beschrijven. Ga jullie wederom volgen. Deze keer ben ik bekend met de locaties waar jullie heen gaan.
Geniet er maar weer van en Syl...maak dat hoofd helemaal leeg!!!! xx

Joop en Ria

Hoi Sylvia en Ger geniet er van.
Groetjes van ons xx

ans en nico

fijne reis en gauw tot ziens

Linda

Hoi Syl en Ger,

Leuk hoor.. nou ik ben weer van de partij, lekker hoor zo'n levendig verslag, net of ik ook weer bij ben ;-) En ik geloof dat Ger gelijk heeft, het entertainment is enorm.. ben wel een tikkie jaloers, hihi.. maar 't is jullie gegund hoor ;-) Wij gaan overigens a.s. weekend naar Köln, dus heb zelf ook geen klagen, maar kijk uit naar jullie verhalen a.s. maandag of dinsdag! Heel veel plezier en geniet van die heerlijke zon!!
x

Renata

En ook ik ga jullie weer volgen hoor. Mijn dochter is een week eerder geweest daar, 4 dagen vanwege haar werk, maar die was ook al zo enthousiast. Ze vroeg al of ik de volgende keer ook eens meega en als ik jouw blog zo lees, lijkt me dat een goed plan;-)
Veel plezier en na twee weken weer "als nieuw" terug xx

Frans en Edith van den Berg

Hoi Sylvia en Ger, wat lekker weer zo trip. Wij zijn ook 14 dagen geleden teruggekomen uit Amerika = New york - Washington - en de Niagara Watervallen, dus hebben ook weer heel wat gezien en New York is echt fantastisch. Maar we gaan jullie weer volgen en probeer zoveel mogelijk te doen en te zien, maar dat is volgens mij niet zo'n probleem. Geniet er van Groetjes Edith en Frans

Maarten

Hoi Syl,
Leuk om je verhalen weer te lezen, Niet te veel in de achtbaan gaan zitten daar want anders wordt je misselijk. Veel plezier gr Maarten

Corina

Hallo
Is het gelukkig toch lekker weer daar in Florida. Hier in Gouda niet hoor!!!!!
Hele dag zo'n miezerregen gehad dus vanavond lekker stamppot andijvie gegeten
en de kachel aangehad
Geniet maar lekker daar
Groetjes Corina

Coralee

Being I can't read Dutch I was able to use Bing translator which was kewl! That is Great you are having such an FUN time! Now, Sylvia, don't eat too much ice cream, Ger, better not either. LOL Florida weather is just what you like. Been sunny here in California, tho have had some rain as well. Keep on having Fun, ;-)
Knuffels from Coralee

Arminda

Hey Ger en Syl,

Ik ga jullie zeker volgen want ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reisverhalen en uiteraard Florida.
Eenn ding is heel belangrijk Syl GENIET en probeer alles los te laten......

Veel plezier, dikke kus Arminda