West-Canada september 2019

Australia Day

Ni hau!

We zitten nu in Hong Kong, China! De eerste horde hebben we achter de rug. Nu wachten op de volgende vlucht die ons naar Schiphol zal brengen. Vanmorgen zijn we weer lekker op tijd wakker geworden. Het hotel was nogal gehorig en we hebben de buren boven ons goed kunnen volgen met het inpakken van hun koffers vanaf 06:00 uur! We zijn lekker in het zitje gaan zitten voor onze kamer, in het zonnetje. Het beloofde weer een mooie zonnige en warme dag te worden en dat is voor de nationale feestdag van Australie wel prettig voor de Aussies! Want het is vandaag Australia Day! Ze vieren daarmee dat in 1788 de eerste vloot Sydney bereikte. Hoogst interessant... Maargoed, ik had mezelf helemaal opgetut in mijn nieuwe aussie outfit. Mijn aussie bikini, t-shirt en hoedje had ik aangetrokken. Laat OZ Day maar komen! In het hotel merkten we er eigenlijk maar weinig van. Er werd geen lunch en diner geserveerd, dat was alles. Dus dat viel een beetje tegen. In het centrum zou later vandaag een komische film worden gedraaid op een groot scherm en er zou ook vuurwerk zijn. Nou ja, we hebben het vuurwerk gezien in Sydney, dus we zullen er vast niets van missen. We hebben ontbeten in het hotel en zijn daarna bij het zwembad gaan liggen en hebben even lekker gezwommen. We hadden tenslotte de kamer 2 uurtjes langer. Nadat we in de kamer hadden opgefrist en onze winterkleding (blegh!!!) hadden aangetrokken, zijn we gaan uitchecken om 11:45 uur. We hadden een gratis taxi naar het vliegveld en moesten daar tot 12:35 uur wachten tot we konden inchecken. Dat was 3 uur voordat de vlucht vertrok. We waren erg benieuwd wat ze zouden gaan zeggen over het gewicht van onze koffers. Dat bleek een klein beetje te zwaar.... Wat bleek nou? Bij Cathay Pacific mag je 32 kg per item meenemen!!!!! Verdorie! Hebben we voor niks moeilijk lopen doen en ons toch best wel redelijk ingehouden met inslaan tijdens het shoppen! Zucht. Ze deden bij het inchecken wel moeilijk over onze handbagage. Een tas was 2 kg te zwaar. Ze mochten maar 7 kg wegen. Dus de jassen moesten er uit gehaald worden. Die hebben we er later gewoon weer ingepropt natuurlijk. Wat een onzin allemaal zeg. Sjonge. Ger zag toen hij de jassen uit de tas haalde dat ik alle papiertjes, gidsen, plattegronden en bonnetjes had bewaard van heel de vakantie, voor het plakboek. Dat woog zeker meer dan 2 kg in totaal. Hij had nog zo gezegd dat ik die zooi weg moest gooien. Had ik natuurlijk niet gedaan.... Hoe kan ik anders een plakboek maken?? Dus ik heb het een tijdje aan moeten horen van hem......mopper de mopper. En hij maar zeulen met die tas.... Hihihi. Nouja, we konden dus zonder problemen verder inchecken. Ook door de douane ging het zonder problemen. Ger werd nog wel even getest met een aparaatje of hij explosieven bij zich had en de uitslag was natuurlijk negatief. Op de heenweg werd hij er ook al tussenuit gepikt, hij ziet er zeker nogal onguur uit? Toen hadden we nog ruim 2 uur voor het boarden en hebben we onze laatste Australische dollars uitgegeven. Nog een paar leuke dingetjes gekocht en tot op de laatste cent zijn van van ons Australische geld afgekomen. Of je daar nu zo blij mee moet zijn??...Hmmm... We zijn op tijd de lucht in gegaan en we zaten dit keer bij het raam! We konden Cairns vanuit de lucht zien liggen en de kustlijn naar het noorden toe. Hartstikke fraai natuurlijk. De vlucht naar Hong Kong duurde ruim 6,5 uur en onderweg hebben we een aantal films gekeken op onze eigen prive schermpje. Zo ging de tijd lekker snel. We hebben amper gegeten aan boord, want echt trek in dat vliegtuigvoer hadden we niet. Eenmaal aangekomen in Hong Kong, moesten we weer door poortjes. Alles weer uit de zakken, riem af, laptop uit tas, etc. Toch raar he? Je komt net van Cathay Pacific uit het vliegtuig zetten, je gaat straks weer op een andere Cathay Pacific, je bent in Cairns al gestript, en toch moet het hier nog een keer! Gedoe! Toen we dat allemaal weer overleefd hadden zijn we gaan zitten bij de gate waar onze vlucht om 00:35 uur plaatselijke tijd vertrekt. Een tussenstop dus van 4 uur. Het is hier 2 uur vroeger dan in Cairns, 7 uur later dan in Nederland. We hebben de langste vlucht dus nog te gaan naar Schiphol toe. En we zijn nu al bekaf....verrot...Pfffffff. Nouja, we konden het niet laten om jullie voor een laatste keer te verwennen met nog een blogje, ditmaal weer vanuit China. Ni hau en happy Australia Day!!!! XXX

bianca

dat ger aangehouden was , kwam waarschijnlijk door zijn sikkie, ziet er erg dreigend uit waarschijnlijk.