West-Canada september 2019

Green Island

G'day mates!

Onze laatste blog vanuit Australie...... Zucht..... We waanden ons vandaag weer eens in een paradijs op Green Island! Een erg mooie afsluiter van onze waanzinnig gave reis Down Under! Vanmorgen zijn we om 07:00 uur wakker geworden en na het douchen zijn we om 07:50 uur onderweg gegaan naar de Reef Terminal. Dat was een wandeling van 30 minuten en het was alweer heerlijk warm en zonnig weer. Geen wolkje aan de lucht! We hebben langs het water gelopen, op de promenade en het briesje van zee maakte de wandeling erg aangenaam. We moesten zo nu en dan wel schuilen onder de bomen en dat om 08:00 uur ‘s morgens al! Heerlijk toch??? We hebben bij de Reef Terminal 2 tickets gekocht voor een retourtje naar Green Island en dat kostte 75 dollar per persoon. De boot vertrok om 09:15 uur met een kwartiertje vertraging. Op de boot zaten allemaal Aziaten op een paar uitzonderingen na, waaronder wij! We kwamen de Hollanders van ons hotel ook weer tegen en daar hebben we de boottrip gezellig bij gezeten. Het zijn twee wat oudere stellen en ze kwebbelen lekker door. Het duurde 5 kwartier voordat we bij Green Island aankwamen en het zag er direct al geweldig uit. Helder blauw water, strak blauwe hemel, palmbomen en een aantal winkeltjes en restaurantjes in de schaduw van mooie bomen. Ger heeft zijn cappuccino gedronken, ik mijn iced coffee en toen zijn we naar het strand gelopen. Ik ben gaan snorkelen en heb me wederom in mijn antikwallenpakkie moeten hijsen. Ger wilde liever met de glasbodemboot, dus geen gesnorkel voor hem. Je kon namelijk 1 van de 2 kiezen: of snorkelen, of de glasbodemboot. Ik ben dus alleen gaan snorkelen. Er was vanaf het strand de zee in weinig tot geen koraal te bekennen. Wel een paar mooie gekleurde vissen gezien. Na het snorkelen zijn we gaan lunchen. Fish & Chips. Toen was het tijd voor de glasbodemboot tocht van Ger om 13:15 uur en zijn we terug naar de boot gelopen. Daar lag ook de glasbodemboot en Ger is samen met de andere Hollanders en een hele kudde Aziaten lekker met het bootje naar koralen gaan speuren. Hij heeft wel wat koraal gezien en ook mooie vissen. Zelfs twee schildpadden! Erg gaaf natuurlijk. Daarna was het weer snorkeltijd voor mij en zijn we naar een ander stuk strand gegaan. Het zand was door het warme weer erg heet, bijna te heet om met blote voeten op te lopen. Het zeewater was ondertussen ook al lekker warm geworden, dus echt afkoelen deed je er niet meer. Wederom weinig koraal gezien en nog minder visjes. Ik denk dat ik een beetje verwend ben met alle andere trips naar het Great Barrier Reef. Green Island ligt niet zover uit de kust, dus ik wist wel dat er bijna geen koraal zou zijn. Maar het snorkelen zelf blijft natuurlijk erg leuk om te doen en het water was zo mooi helder en blauw, met het witte zand en de palmbomen. Paradijs!!! Ger is wel heel even het water in geweest, zonder antikwallenpak. Hij dacht even lekker te kunnen opfrissen. Nou mooi niet dus! Hahaha. Hij heeft de rest van de middag en avond met een natte kledder aan zijn hol gelopen! Wahahaha. Na de tweede snorkelronde zijn we nog wat gaan drinken en toen moesten we alweer terug naar de boot. Daar werden voor vertrek de vissen nog even gevoerd. Altijd gaaf om te zien om zoveel vissen bij elkaar te zien, groot en klein, met al die bonte kleuren. Om 15:45 uur zijn we onderweg gegaan en om 17:00 uur waren we weer terug in Cairns. We hebben op de boot binnen gezeten, in de airco, want boven op het dek was het niet uit te houden zo heet was het. In Cairns zijn we weer gaan shoppen, want geld moet rollen natuurlijk (lees: opgemaakt worden). We hebben weer een aantal super dingen gekocht, waaronder een Aussie bikini (voor mij, niet voor Ger! Hahaha) en een paar Australia Day goodies, want morgen vieren de Australiers Australia Day! Dat schijnt nogal een happening te zijn hierzo, dus wij kleden ons er ook maar na! Australie hoedje, Australie shirtje, Australie bikini, Australie vlaggetje. Wordt lachen! Maak je toch ook bijna nooit mee, Australia Day in Australie, toch? Na het shoppen zijn we bij de Italiaan gaan dineren en hebben we bij onze favoriete ijswinkel een ijsje gekocht. Toen zijn we weer onderweg gegaan naar het hotel. Lopend. Wat mis je op dat moment toch die camper!! Hahaha. Terug in het hotel bij de receptie gevraagd of we de hotelkamer morgen tot 12:00 uur kunnen houden, in plaats van om 10:00 uur uit te checken. Het was geen probleem. Normaal moet je er voor betalen, maar voor ons werd er een uitzondering gemaakt. Ja ja.... Om 12:00 uur hebben we ook vervoer geregeld naar het vliegveld, dat vlakbij ligt. Het hotel heeft een eigen taxi service naar het vliegveld, gratis. Perfect dus. We zijn dol op gratis. Onze vlucht gaat om 15:35 uur met Cathay Pacific naar Hong Kong, China. Daar moeten we 4 uur wachten op de volgende vlucht naar Amsterdam. Donderdagochtend om 06:10 uur is de planning dat we gaan landen op Schiphol. Dan zit onze vakantie er echt op. Wie weet bloggen we nog vanaf een vliegveld. Zo niet, bedankt allemaal voor het meereizen, meeleven, meegenieten, jullie reacties en we zien jullie snel weer! Dikke kussen voor allemaal! SEE YA MATES!!!!!!!!!!!

Linda

Snik, snik, jammer dat het afgelopen is, ik heb zo genoten van jullie verhalen en vakantiefoto's!! Een fijne reis terug en hoop dat je een beetje kan slapen in het vliegtuig, anders duurt die reis wel heeeeeel lang ;-)

Andere Sil

WAT EEN REIS!!!! Jammer jammer dat het voorbij is lieve mensen. Maar aan alle mooie dingen komt een eind. Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's, erg leuk om op deze manier mee te reizen!! Ik heb er erg van genoten, zoals wel meer mensen meen ik! Ik wens jullie een hele goede terugreis en geniet nog even van Australia Day!!!!! Mooie afsluiter toch? Hoop dat alles in de koffers te krijgen is en dat jullie niet heel veel weg hoeven te gooien ;) En anders maar zo veel mogenlijk aantrekken!!!!!!!!! Hihi
Dag dag, see you aan de andere kant!
xx

Jeanette

Zeker jammer voor jullie, maar ook voor jullie trouwe lezers. Aan de andere kant, nu kan ik tenminste weer eens wat aan het huishouden doen want ja, dat heeft volledig stilgelegen. Ik heb me zo ingeleefd in jullie belevenissen dat ik verder niets meer gedaan heb. hahah.
Een heel goede terugreis. Fly High!!
Bedankt voor het delen van al jullie avonturen.

xx

kim

hoop jullie snel weer te zien, alvast een goede terugreis gewenst!
jammer dat het zo snel voorbij is gevlogen......gaat altijd weer sneller dan je denkt.
het lezen van de blog was idd vaste prik geworden elke dag!

xxx kim

Annemarie

Wat een geweldige avonturen hebben jullie beleefd!!! Ik wens jullie een behouden thuiskomst met alle koffers. Ook ik zal jullie avonturen uit het Australische missen. Sterkte met de mogelijke jetlag en tot gauw ziens!!!

Renata

Bedankt voor jullie leuke blogs en een goede reis terug!!!

Linda

Hoi Syl en Ger,

Fijne terugreis, maar dat lezen jullie pas als je alweer terug bent... Welkom thuis dan maar, hoop dat Nederland ook wel weer wat charmes zal tonen, want het is best even wennen na zo'n prachtige reis... see ya soon..

bianca

Wat me opvalt is dat jullie altijd bij de italiaan eindigen.
Een goede terug reis, kom heel huids terug.

big hugs