West-Canada september 2019

Cairns Tropical Zoo

G'day again mates!

Vandaag weer een heerlijke vakantiedag gehad! De zon scheen weer als vanouds en het was weer behoorlijk warm! Geen regen dus en dat is wel weer errug prettig na 4 dagen van die hoosbuien! We zijn vanmorgen om 08:50 uur onderweg gegaan voor de Cairns Tropical Zoo. Weer dieren dus! We zijn gek op dieren, dierentuinen en zeker de Australische dierentuinen! De dierentuin lag ongeveer 30 minuten rijden naar het noorden, vlak bij Palm Cove. Het ligt aan de Captain Cook Highway, dus je kan het niet missen. De tickets kostten 32 dollar per persoon, maar later bleek dat dit het zeker waard was! Een mooie grote dierentuin met heel veel soorten giftige slangen, hele grote krokodillen, zeker 20 koala's (waar ik natuurlijk weer mee op de foto moest! Hahaha) en ontzettend veel mooie vogelsoorten, waaronder de kookaburra's en kakatoes. Ze hadden een hele leuke vogelshow, waarbij ze de vogels vlak over de hoofden lieten vliegen van het publiek. Ook hadden sommige vogels kunstjes geleerd, erg grappig. Ze kunnen zo weg vliegen als ze dat zouden willen, maar dat doen ze niet. Kennelijk hebben ze het goed in deze dierentuin. Er was ook een krokodillenshow waarbij ze de ontzettend grote beesten voerden. Het zag er weer spectaculair uit hoor. Zeker omdat ze zo onwijs groot zijn. Je kan ook duidelijk het verschil zien tussen een salty en een freshy (zoutwater en zoetwater). De salty's zijn echt veel groter en hebben een wat bredere neus. De freshy's zijn klein en hebben een hele spitse neus. De Amerikaanse alligators zijn ook niet zo groot en hebben een ronde neus. Onze favorieten blijven toch echt de salty's. Wat een gave beesten zijn het toch! Na 5 uur rondgewandeld te hebben door het park, hadden we alles wel zo'n beetje gezien. Moe maar voldaan en bezweet zijn we weer terug gereden naar Cairns. We hebben de camper geparkeerd vlakbij de Cairns Lagoon (het grote openbare openlucht zwembad bij het strand) en zijn lekker even gaan zwemmen. Het is het grootste zwembad waar we ooit in hebben gezeten. Erg gaaf gedaan voor alle mensen die hier wonen en voor de mensen die hier de toerist komen uithangen. Gewoon gratis zwemmen in een schitterend groot zwembad. Aangezien je niet in de zee kunt zwemmen vanwege de kwallen, is dit een geweldig alternatief. Het water was lekker fris en zelfs zoutig met chloor. Na de verfrissende duik zijn we weer lekker gaan eten bij de foodmarket. Ger is er niet weg te slaan en hij schept zijn bakje ontzettend graag vol met allemaal lekkernijen, liefst chinees, voor erg weinig geld. Daarna zijn we terug gereden naar de camping en konden we eindelijk weer eens lekker buiten zitten bij de camper en genieten van de vogels en het lekkere weer. De vogels verzamelen allemaal rond zonsondergang om 19:00 uur in een hele grote boom en ineens zijn ze weer weg en is het weer doodstil. De komende dagen schijnt het ook lekker weer te worden, heerlijk! Nog even een extra kleurtje opdoen voordat we woensdag terug naar huis MOETEN.... Morgen de camper inleveren. Er zit een klein deukje in de schuifdeur die Ger er een paar weken geleden in geduwd heeft, omdat de deur niet sloot. Mij benieuwen wat ze daar over gaan zeggen en wat het zal kosten.....Straks eerst lekker douchen en slapen! XXX

@Silvia: mijn hoestbuien steken zo nu en dan de kop weer op hoor, maar ik mag niet klagen. Het was een zwaar irritant virusje/griepje dat ik heb opgelopen vorig jaar in Nederland!

@Linda: fijn dat jij over jouw griepje heen bent! En voor je het weet ben ik weer terug in het land hoor, gaan we weer gezellig meeten!

Reacties

Reacties

Jeanette

Nou..hier is ie dan. Ondanks dat we net online even hebben zitten babbelen, bleek wel dat jullie zo heel graag reactie's lezen.
Bang dat we het niet meer leuk vinden en daardoor minder reageren....nou je zal het weten:...
Ik moet wel vertellen dat ik dit deze dagen allemaal op een heel klein laptoppie moet doen omdat de grote voor een kuurtje bij de dokter is. Misschien knal ik dus de ene taalvout na de ander op het scherm maar dan heb ik bij deze maar vast mijn excuses gemaakt.
Ik begreep uit ons msnetje van zojuist dat jullie vanmorgen al vroeg iuit de veren waren en vandaag de missie "kamper opruimen en schoonmaken" op het programma hebben staan. Heel vervelend natuurlijk als je op vakantie bent en dan nog moet schoonmaken, maar ik vind het onderhand wel weer een keertje tijd worden.
Jullie hebben al zoveel leuks en boeiends gedaan en gezien het feit dat jullie nu maar weer eens even met beide benen op aarde moeten komen, heb ik geen medelijden.
Volgende week staan jullie met diezelfde benen weer in de nederlandse klei, dus een beetje afkicken van al dat relaxte gedoe is wel op zijn plaats.
( je wilde graag een lange reactie dus ...)
Nu ik bovenstaande weer gelezen heb en er weer van genoten heb, vraag ik me af of jullie nu nog op kunnen noemen ( zonder terug te kijken) wat het meeste indruk op jullie heeft gemaakt.
Welk dier vond je het mooist? En wat had je graag gemist. Ik denk, wat dat laatste betreft, als eerste aan het vele vele water. Toch denk ik dat het juist de reis nog specialer gemaakt heeft. In ieder geval duurder ;) Misschien had je de regen willen missen, maar als die er niet zo nu en dan geweest was had je misschien ook wel het loodje gelegd van de droge hitte.
En wat die dierenliefde van jullie betreft, het is ook wel heel erg gaaf om zo'n knuffelzachte koala in de armen te sluiten. En die Wombat....wat een leukerd!! Echt zo'n beest wat je om je nek kunt hangen in de winter, in de vensterbank kunt leggen om de tocht tegen te gaan, op de hoek van je buro, zodat je stiekem af en toe je hoofd erop kan leggen, heerlijk! Over de slagen en de kroko's heb ik het maar niet. Die zijn ook erg leuk, maar laat ze vooral daar. Als ik later groot ben dan ga ik ze zeker een keer bekijken.
Dat zwembad ziet er ook erg aantrekkelijk uit. Ik zal je een geheimpje onthullen....ik denk dat ik in een vorig leven vis geweest ben. Heerlijk ...zwemmen. En als ik het zo snel even zag dat hadden jullie flink de ruimte in het zwembad...dus je hebt toch zeker wel een baantje of 50 heen en weer gemaakt?? Of heb je alleen maar als Bo Derek liggen poseren aan de rand van dat zwembad. Miste dan wel de vlechtjes en kraaltjes in je haar whahah.
( is de reactie al groot genoeg?...Nee?? oké nog even dan)
Nu jullie aan de laatste dagen "down under" bezig zijn en het idee hebben dat jullie, ons thuisblijvers, niets meer hoeven te vertellen als je terug bent, dan heb je het mis.
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar op zijn minst verwacht ik wel een avondje bij jullie thuis, waar we dan op een groot scherm de foto's voorbij kunnen zien komen en uiteraard een stapel van die bordjes op tafel zie staan met van dat heerlijke eten waar Ger zich steeds aan vergrijpt. Dus Lieve Ger en Sylvia.
Rust de laatste paar dagen nog maar een beetje uit in een lekker luxe hotel en bereid je maar voor op een een echt Australisch avondje in Rijswijk.

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!