West-Canada september 2019

Hartleys Crocodile Adventures - Port Douglas

G'day weer!

De zaterdag zit er voor ons al bijna op. We hebben ons vandaag prima vermaakt, ondanks de regen die de hele dag aanwezig is geweest. Het is natuurlijk de WETseason en we zitten in de RAINforrest...Hahaha. We zijn vanmorgen om 09:15 uur vertrokken, naar het noorden. Het einddoel zou Port Douglas worden, of zoals de Aussies zeggen: The Port. De afstand van Cairns naar The Port is ongeveer 5 kwartier rijden, nog geen 100 kilometer. De weg, Captain Cook Highway, echter is wel de mooiste die we tot nu toe hebben gereden. Deze ging vlak langs de kust en je kon de zee, het strand en de rotsen dit keer erg goed zien. De weg liep langs de bergen en het regenwoud, met een paar afdalingen en een paar keer de hoogte in. Het waren voornamelijk slingerweggetjes en met die regen reden we ontzettend voorzichtig. Langs de weg zag je ook allemaal gedenkkruizen met bloemen. Het was echt een weg waar veel ongelukken gebeuren dus. Onderweg naar Port Douglas kwamen we langshet Hartleys Crocodile Adventures park. Tja, Ger is fan van krokodillen (voor wie dat nog niet door had), dus daar moesten we naar binnen! Entree was 32 dollar pp en voor een extra 10 dollar kon je zelf een krokodil voeren! Dat wilden we natuurlijk wel! Om 10:30 uur ging er en klein rondvaartbootje en die liet ons de krokodillen in het meertje zien. Erg gaaf hoor. Pas toen drong het tot ons door dat we 6 jaar eerder ook in dit park zijn geweest! Hahaha. Er werd weer een show gegeven van het voeren van de krokodillen en toen mochten we het zelf doen. We kregen een lange brede stok waaraan een kippekop zat vastgbonden aan een touwtje. Je moest met je 'hengel' de krokodillen omhoog lokken, uit het water. En als je snel genoeg was, dan kon je het nog een keer doen, net zolang tot de krokodil van je won. Dat was me daar een partij gaaf en lachen! Als de krokodil miste, dan hoorde je een hele harde doffe klap, van de kaken die dicht sloegen. Waanzinnig! Daarna zijn we nog een rondje door het park gerend, want het goot ondertussen echt te erg. We konden paraplu's lenen van het park, maar die hielpen maar half. Ze hadden ook koala's en die waren ook weer zo schattig. En nee, dit keer ben ik er niet mee op de foto gegaan! Hahaha. In het koala hok zaten ook drie kookaburra's. Die konden alle drie niet vliegen, omdat ze ooit waren aangereden door een auto. Ze begonnen alle drie ineens zo hard te schateren van het lachen, wat een geluid! Je ging vanzelf mee lachen! We hebben fish and chips op voor lunch, het ontbijt hadden we maar weer eens overgeslagen. Tijdens het eten zaten we bij het meertje, waar alle krokodillen zwommen. Het bleef erg fascinerend om naar te kijken tijdens het eten, hoe ze allemaal voorbij zwommen. Kun je je in Nederland toch niet voorstellen he? We zijn rond 13:15 uur weer vertrokken, redelijk doorweekt. Op naar Port Douglas! Dat was niet ver rijden meer en we kwamen in een hele leuke stad terecht. Een hele gezellige hoofdstraat met veel restaurantjes, cafeetjes en winkeltjes. We hebben onze camper geparkeerd en zijn door de hoofdstraat gaan wandelen. Het merendeel van de voetpaden was overdekt, maar sommige stukken ook niet. Dat was dus elke keer even rennen. Wat een ellende die regen! Afgelopen nacht is er 300mm regen gevallen zeiden ze, nou vandaag is het dubbele erbij gekomen volgens mij! We hebben in de winkeltjes niets gekocht, maar zijn wel bij de Coffee Club wat gaan drinken. Ger moet natuurlijk wel op tijd zijn cappuccinootje hebben! Ze hebben in Port Douglas ontzettend veel hotels, motels, lodges, luxe resorts en campings, maar ook veel schitterende dure vila's. Nadat we The Port hadden bezichtigd zijn we weer rustig aan onderweg gegaan naar Cairns. Nog altijd regende het hevig. Gek van! We kwamen rond 16:15 uur aan in Cairns en hebben de camper in het centrum geparkeerd, vlak bij de Esplanade met al zijn restaurantjes en winkeltjes. Het was zaterdag en na 11:30 uur hoefden we geen parkeergeld meer te betalen. Dat was mooi. We zijn naar een italiaans restaurant gelopen die happy hour had en de maaltijden waren dan maar 10 dollar! Er goedkoop dus! Het was heerlijk eten en de rekening was nog heerlijker! Hahaha. Toen waren we toch echt wel weer klaar met die regen en zijn naar de camping gereden. We zijn vandaag zo vaak nat geworden van de regen, maar doordat de temperatuur gewoon warm is, word je er niet koud van, zoals in Nederland. Je loopt hier gewoon in je t-shirt door de regen. Lekker is anders natuurlijk, maar het voelt zo anders aan dan in Nederland! Je blijft warm! Op de camping zijn we gaan douchen en nu kijken we wat tv en tikken we deze blog. Morgen is de laatste volle dag met de camper, maandag moeten we de camper inleveren. Het wordt ook wel tijd nu hoor. Het begint binnen in de camper op een rovers hol te lijken en alles stinkt hebben we het idee. Doordat het al dagen zo regent, blijft het binnen ook niet altijd even droog. Je kan ook niet alles lekker buiten laten drogen of even ophangen om het lekker fris te laten ruiken. Alles ligt al dagen binnen te meuren, de handdoeken, washandjes, het beddegoed......Nou ja, nog 2 nachtjes in deze camper en dan hebben 2 nachten in een hotel! Wat een luxe zal dat zijn zeg, na drie weken in deze camper gewoond te hebben. Nou, dit was het weer voor vandaag. Tot blogs en xxx van ons!

Linda

G'day mates,
Da's echt tof dat voeren van die krokodillen!! Ook weer es wat anders dan een handje gras aan een hert of bok voeren, hahaha. Het weer deze week in Nederland hield niet over, ze hadden beter voorspeld, althans op mijn kanaal ;-) Griepje is weer helemaal voorbij, nog een vervelend kriebelhoestje, maar dat valt ook mee... Vind het jammer dat de vele blogs binnenkort zullen stoppen, maar ben ook wel weer blij dat je bijna thuis bent, heb je gemist en wil je snel weer zien!! Geniet nog even hè, groet Linda

Andere Sil

Hi people!

Wet people... tja gelukkkig maar dat het niet koud is, anders liepen julliie nu te snotteren! Syl, hoe gaat het met het hoesten? Ik hoor je er helemaal niet over dus ik neem aan dat het goed gaat?
Over twee dagen de camper inleveren.... beetje dubbel nietwaar? Was me wel een avontuur!
Ik zie het zo voor mij dat die hele camper afgeladen vol ligt met tassen van het shoppen ;-) Of hebben jullie ook nog een aanhanger?
Ben erg benieuwd wat morgen weer brengt.
Greetz!!

Robbedoes

Krokodillen pesten he. Kan je wel haha. Wacht maar. the revenge of the crocs laat niet op zich wachten. Zo te horen is jullie geluk eenbeetje an het opraken met die regen. Maar mates,jullie zijn nog steeds down under he en dat kan niet iedereen zeggen. En jullie hebben en prachtreis gehad. Zal zo'n beetje zondag bij jullie zijn nu als ik dt schrijf. Blijft wennen hoor dat tijdsverschil. Hoop wel dat het de laatste drie dagen gewoon stopt met regenen daar. Ondanks dat het daar lekker warm is lijkt me al die nattigheid niks. Maar al met al hebben jullie het 95 % helemaal te gek gehad daar. Nog drie dagen te gaan. Maak er wat moois van.

mahnaz & joyce

zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin
nog een paar dagen en het is voorbij,
dus geniet er nog maar van.
het is hier koud en nat, dus daar hoef je niet voor terug te komen.
groetjes en tot het volgende verhaal

Jeanette

Wat een heerlijk verhaal weer. Jammer van die regen, maar ach...zo raak je het gevoel van je thuisland niet zo snel kwijt ( hoewel het hier redelijk weer is).
Geniet nog maar van het laatste stukje. Ik denk dat hjety zo zoetjes aan weer tijd wordt om naar huis te komen. Jullie belevingshersenen zijn onderhand vol !!
Wordt wel afkicken straks als deze verhalen gaan stoppen......

xx