West-Canada september 2019

Crocodile Explorer - Cairns Wildlife Dome

G'day

Gisteren, vrijdag 21 januari 2011, zijn we om 08:30 uur onderweg gegaan voor een excursie met de Crocodile Explorer boot. We hebben onze camper bij de haven van Cairns geparkeerd voor 3 dollar per dag en we hebben twee kaartjes gekocht, ad 59 dollar pp, bij de terminal voor deze excursie. Gelukkig was er nog voldoende plek. We hadden zelfs bijna een prive boot! Om 09:30 uur vertrok de boot, maar we hebben eerst een ontbijtje op in een prima tentje naast de terminal, met uitzicht op alle cruiseboten. Met de boot zijn we richting het zuiden gevaren, de andere kant dan richting de open zee en de eilanden. We zijn door mangroves gevaren op zoek naar de krokodillen in het wild. Natuurlijk zagen wij ook die niet in het wild. Het was ook vloed en het water stond ontzettend hoog werd gezegd. We konden nu dus ook de zandbanken niet zien waarop de krokodillen altijd liggen. We konden lekker voor op de boot gaan zitten, het weer was bewolkt maar heerlijk warm. We moesten flink smeren met zonnebrand zeiden ze, dus dat deden we dan maar. Eerst zaten we met onze benen over de reling, maar ons werd geadviseerd om ze naar binnen te halen, in verband met de krokodollen. Welke krokodollen????? Hahaha. Na anderhalf uur varen door de schitterende mangroves kwamen we aan bij een krokodillen farm. We gingen vanaf de boot op een busje en werden rondgereden door het krokodillen farm. Daar hebben ze meer dan 20.000 krokodillen en 200 grote krokodillen waarmee ze fokken. Erg veel dus! Doordat het zo had geregend, moesten we een stukje lopen over de farm. We liepen op een voetpad langs een meertje waar de grote fok krokodillen waren en het voetpad werd aan de rechterzijde afgeschermd door een zielig hekje. Ze zeiden dat het sterk genoeg moest zijn. Hmmm. Aan de linkerkant van het voetpad waren de mangroves en zagen we heel veel schattige krabbetjes. Tijdens de wandeling hoorden we dat er ook veel giftige slangen zitten. Hmmmmmmm!! Nadat we de errug grote fok krokodillen hadden bewonderd in het water en we opgevreten waren door de muggen, zijn we snel de bus weer ingerend. Deze hele vakantie worden we trouwens al opgevreten door de muggen, onze armen en benen zitten helemaal onder. Gek worden we van de jeuk!!!! Maargoed, weer in de bus zijn we terug gebracht naar de terminal in het centrum van Cairns. De excursie zat er na 3 uur op. Het was leuk. Onderweg begon het natuurlijk weer onwijs te hozen. Met bakken viel het naar beneden. Het is om 12:00 uur begonnen met regenen en het is de hele dag niet meer gestopt met regenen. Waardeloos. En ook niet zo'n klein beetje regen, echte wolkbreuken en hevige tropische buien, zodat je binnen 5 seconden doorweekt bent. De temperatuur blijft wel erg lekker, dus dat is prettig. Bij de terminal hebben we ook gelunched en een poging gedaan te wachten tot het stopte met regenen. Mooi niet dus. We hebben twee ponchos gekocht en liepen de rest van de dag voor joker door de stad. We bleven er wel redelijk droog bij! We zijn gelijk naar onze volgende bestemming gelopen: Cairns Wildlife Dome. Dat is een dierentuin in de stad en gelegen bovenop een hotel! Heel bijzonder. Gelukkig was het niet ver lopen en dachten we lekker droog te zijn in de dierentuin. Nou mooi niet, de koepel was niet waterdicht en we werden binnen ook behoorlijk nat! Gatverdegatver! Entree was 22 dollar per persoon en de tickets zijn 5 dagen geldig. Leuk! Kunnen we vaker en gratis! Het was niet zo'n heel grote dierentuin, maar wel erg leuk gedaan. Natuurlijk weer met een koala op de foto gegaan. Ze zijn zo onwijs schattig! Ze meuren wel... Na anderhalf uur stonden we weer beneden in de hotellobby en hadden we de dierentuin gezien, niet geheel droog gebleven dus. We zijn even het casino van het hotel in gegaan. Weer niks gewonnen!! Verdorie. Het hotel zal best wel prijzig zijn, het zag er erg luxe uit en met zo'n grote casino en dierentuin in huis, moet het wel wat kosten. Toen toch maar weer naar buiten. Het goot nog steeds. Ponchos weer aan en gaan maar weer. Wat een k..weer zeg! Leek verd... Nederland wel op z'n natst! We werden er niet vrolijk van in ieder geval. We zijn een beetje gaan shoppen, hebben bij een koffietentje nog even gezeten. Weer verder geshopped, maar niet zo veel gekocht meer. Toen maar vroeg gaan eten in de foodmarket, waar het weer lekker goedkoop was. En toen waren we er helemaal klaar mee. We zijn naar de camper gelopen en zijn naar de camping gereden. Daar zijn we gelijk gecrashed op bed, omdat er met de tropische regenbuien hier gewoon niks te beginnen is. Heel jammer. De hele nacht heeft het trouwens doorgehoost. Zwaar irritant. Ze zijn hier ook in het noorden van Queensland berekend op veel regen, want er lopen langs de wegen allemaal diepe geulen en de regen verdwijnt als stromende riviertjes zo de gigantisch grote putten in. Het is nu ochtend, we hebben een flinke lange nacht gehad in ons bedje en willen er vandaag weer tegenaan gaan. Maarrrrr, jullie raden het al. Het regent!!!!!!!! Zucht.....xxx

ton en yvonne

waardeloos dat het zo regent bij jullie zeg, daar kom je toch niet voor. lees nog steeds iedere keer jullie verslagen, leuk hoor. zie het helemaal voor me. voor jullie is de nieuwe dag al weer begonnen, wij duiken straks ons bedje in. fijne dag en geniet nog lekker van de tijd dat jullie er zijn. xxx yvonne

Andere Sil

Wat flauw zeg, die regen. Je kunt er ook zo weinig tegen doen! Ik hoop dat het snel opklaart voor jullie. Ik ga nu mijn bedje in want morgen vroeg weer op.
Liefs!
Ciao

Sharon

Vervelend die regen. Het is hier net opgehouden (eindelijk) en hopelijk gebeurt dat bij jullie ook.
Groetjes Sharon

Renata

In ieder geval één voordeel in NL; Geen muggen in deze tijd van het jaar. Geniet van jullie laatste dagen daar en ik zal duimen voor droog weer!