West-Canada september 2019

Cairns

G'day!

Vandaag in Cairns geshopped till we dropped!!!!!! We zijn bekaf na 9 uur shoppen! Maar wel een hele hoop spullen, kleding en schoeisel rijker!!! Zo heeft Ger eindelijk zijn Aussie boots waar hij het al over heeft sinds onze vorige vakantie naar Australie in 2004! Hij heeft altijd spijt gehad dat hij die schoenen toen niet had gekocht. Helemaal heppiedepeppie is hij nu! Het is hier vanaf 14:00 uur ook flink aan het regenen geslagen en dat is vast wel leuk om te lezen voor de thuisblijvers! Hahaha. En als het hier regent, regent het ook goed! Met bakken valt het uit de lucht, niet normaal. Flinke tropische buien! We hebben behoorlijk wat sprintjes moeten trekken, en winkel in en winkel uit. Pffffff. De temperatuur was natuurlijk weer zalig, beetje klef, vandaag en lekker fris tijdens het regenen. We hebben vanavond heerlijk gedineerd bij een Italiaans restaurant, met uitzicht over de haven en zee. Bij dit restaurant hebben we 6 jaar geleden ook zo vaak gezeten. Ger herkende zelfs de ober nog! Leuk om zulke herinneringen op te halen. De shoppingmall bij de haven was wel erg veranderd. Op de tweede verdieping allemaal kantoren in plaats van winkels. We zijn met de camper nog naar 2 andere shoppingmalls gereden (handig hoor, die TomTom), maar daar hadden ze niet wat we allemaal zochten. We zijn dus aardig geslaagd vandaag met shoppen, maar nog niet alles hebben we binnen. Eerst maar eens onze moeie poezelige voetjes wat rust geven! Toen we om 18:30 uur terug kwamen op de camping, zagen we onze stroomkabel niet meer liggen. Gejat!!!! We hebben er nu eentje geleend bij de receptie met 30 euro borg. Later hoorden we van andere camping gasten dat een onderhoudsmedewerker onze kabel heeft meegenomen, dus daar gaan we morgenochtend bij de receptie eens fijn over babbelen. Zonde om zo'n kabel zelf te moeten aanschaffen! Van dat geld kunnen we veel andere leuke dingen doen of kopen! We hadden ook onze handdoeken laten hangen op de kampeerstoelen buiten....zeiknat. Lekker handig. Die zelfde campinggasten vertelden ons trouwens ook nog dat ze een vlucht hebben moeten nemen van Brisbane naar Cairns, omdat ze er met de camper niet door konden komen vanwege de overstromingen..... Wij voelden ons gelijk weer ontiegelijk gelukkig! Sweet dreams mates!

XXX van ons uit het regenachtige, maar oh zo gave Cairns.

Andere Sil

Zo, jullie klinken aardig gelukkig daar in Cairns!
Morgen misschien even het woningaanbod bekijken?
Nee hoor niet doen hoor, gewoon terugkomen!
xx

Renata

En hoeveel kg overgewicht wordt dat??? hahaha
Of blijven jullie toch stiekem daar, ze hebben daar toch ook plisie?
Groetjes

Puck

Net even de foto's bekeken, wow, gaaf hoor en jeetje wat zien en doen jullie veel zeg. Begin toch te twijfelen of jullie niet stiekem toch de loterij hebben gewonnen ;-)
Nou, geniet nog maar lekker daar!! Groetjes Puck

edith vd berg

Dat gaat lekker zeker een extra koffer mee terug.
Lees steeds met veel plezier jullie verhalen, geweldig.
En nog maar lekker genieten. groetjes Edith en Frans