West-Canada september 2019

Dunk Island - Cairns

G'day mates!

Hier zijn we weer, ditmaal vanuit Cairns! We hebben het gehaald, onze eindbestemming! En Ger voelt zich alweer helemaal thuis. We zijn hier 6 jaar geleden ook al geweest en Ger zou hier graag willen wonen. Het is inderdaad een fantastische en levendige stad, met heel veel restaurantjes, cafeetjes en winkeltjes. Er zijn ook onwijs veel activiteiten te doen in Cairns en daar buiten. We zijn blij dat we hier nog ruim een week kunnen zijn en zelfs dat gaat veel te kort zijn! Vanmorgen opgestaan en het was lekker fris buiten. Het heeft flink geregend vannacht. We zijn om 08:00 uur vertrokken en wilden uitchecken bij de receptie. Het is zondag, dus we verwachtten al problemen. We hadden 20 dollar borg betaald voor een sleuteltje zodat we konden douchen en we hadden verwacht dat er niemand bij de receptie zou zitten. En ja hoor, we hadden gelijk. Op de deur stond dat ze van 8 tot 18 open zouden zijn, maar niet op welke dagen. We moesten de ferry van 09:00 uur halen naar Dunk Island, dus we zijn maar gegaan, nadat we ook de telefoon hadden geprobeerd om uit te checken, maar die werkte natuurlijk ook niet. Gedoe! We hadden de ferry naar Dunk Island van 09:00 uur. De boottocht duurde maar 10 minuten en ging lekker hard. We konden zelfs op de punt van het bootje zitten, met onze benen buitenboord. Erg gaaf. Er zouden dolfijnen zwemmen, maar die hebben we natuurlijk niet gezien. De zon begon alweer flink te schijnen en het werd snel warmer en broeieriger. Op het eiland hebben we eerst een bakje koffie gedronken en daarna zijn we gaan wandelen naar Muggy Muggy Beach. Dat was een wandeling over het strand en door het regenwoud. Wandelen op het strand was snikheet, bijna niet te doen, maar het wandelen in het regenwoud was lekker koel en heel erg mooi. We kwamen na ongeveer 2 kilometer helemaal doorweekt van het zweet aan bij een strand, helemaal verlaten, zoals je ze ziet op een kaart of op tv. Paradijs en echt een bounty eiland!!!! Het zand was niet zo wit en fijn als in de Whitsundays, maar het water was blauw en helder en de rotsformaties op het strand en in zee maakten het strand echt een plaatje! We hadden graag een duik genomen in de zee, maar door de kwallen die er mogelijk waren (vast niet, maargoed...) zijn we maar op het strand gebleven. Helaas. Hijg puf puf. Na een poosje op het strand doorgebracht te hebben, zijn we weer terug gewandeld naar het begin punt. Er zijn heel veel mooie vlinders op dit eiland. We hadden de ferry terug van 12:00 uur, want de ferry van 14:00 uur zat al vol. Om 12:15 uur waren we terug op het vaste land, in Mission Beach. We zijn terug gereden naar de camping om te kijken of er nu wel iemand bij de receptie zat, zodat we de sleutel konden inleveren en onze 20 dollar konden innen. Zowaar zat er iemand! Die had natuurlijk commentaar dat het uitchecken voor 10:00 uur moest gebeuren! Stomme troela! We hebben ons geld terug gekregen en we zijn met gierende banden weggereden. Op naar Cairns! Onderweg bij de McDonalds een hamburgertje gegeten in Innisfail. Best nog een groot stadje. Het was 2 uur en 15 minuten van Mission Beach naar Cairns. Onderweg veel regen gehad. Op Dunk Island was het zonnig, maar op het vaste land waren er veel wolken en regen. De regen is hier minder erg dan in Nederland, want het blijft heerlijk warm, in de 30 graden, dus je bent ook zo weer droog. Ook zijn het vaak plaatselijke, hevige buien en zijn ze ook snel weer voorbij. We kwamen om 15:00 uur aan bij onze volgende camping: Cairns Holiday Park. Een 4 sterren park en het lijkt wel weer alsof we in een vogelpark zitten, zoveel vogels en vogelgeluiden! Er staan ook weer meer campers en tenten op deze camping, dus het is niet bepaald uitgestorven. Het was ondertussen ook weer gestopt met regenen en het weer was erg lekker, broeierig maar droog. Na het inchecken hebben we ons plekje opgezocht. Helemaal top. We hebben een aantal folders doorgespit voor een dagtrip met de boot naar het rif. Die hebben gelijk geboekt voor morgen, maandag 17 januari. 180 Australische dollars per persoon. Alsof je een emmer leeg gooit.... Daarna zijn we naar het centrum van Cairns gereden en haalden we herinneringen op van 6 jaar terug. Er is toch wel veel veranderd hier in Cairns. Ons hotel konden we nog terug vinden en ook de shopping mall herkenden we. Ook de foodmarket met allemaal goedkope eettentjes herkenden we nog van onze vorige vakantie en daar hebben we ook weer heerlijk en goedkoop gegeten. Je koopt dan bij een van de eetbalies een plastic bord van een bepaalde maat en dan kun je opscheppen bij het buffet zoveel je wilt, als het maar op je bordje past! Je ziet iedereen hele hoge stapels van eten maken op een heel klein bordje, zo ook wij. We kregen ons bordje natuurlijk niet leeg....zonde van het heerlijke eten! Volgende keer kopen we 1 bordje met z'n tweeen, meer dan genoeg! Daarna zijn we lekker gaan shoppen in de vele winkeltjes en alles ziet er even leuk uit. Het kost moeite om niet met zakken vol de winkels uit te komen zetten! Er is ook een soort bazaar met allemaal kraampjes waar het heerlijk struinen is. Zo levendig en zo gezellig allemaal hier in Cairns. Daarna weer terug gereden naar onze camping, dat maar 5 minuten rijden van het centrum ligt. Zo douchen en slapen. Morgen vroeg op voor onze dag trip naar de Great Barrier Reef!!! Liefs van ons. xxx

karin

Hey,
De foto`s zijn leuk om te zien.
Ik krijg het gevoel of ik er nu ook ben.
lekker eten bij Foodmarket!!
Nu nog een weekje uit rusten en de indrukken verwerken.
Veel plezier
Enne ,,, vergiet niet te kijken naar een klein pillendoosje ,he Die past gelukkig nog wel in de koffer Met zoveel souveniers winkels moet het vast lukken Het hoeft maar een kleintje te zijn .
Liefs Jos en Karin.xx