West-Canada september 2019

Mission Beach

G'day again mates!

Het is alweer zaterdag 15 januari 2011! Tijd vliegt hoor. We hebben het zo onwijs naar ons zin in Australie, het zou wel eeuwig mogen duren deze vakantie! Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant dat bij de camping lag. Best een sjieke tent en een schitterend uitzicht over zee. Vanmorgen weer lekker op tijd wakker geworden, om 06:30 uur. Hoe bedoel je, vakantie? Het was niet zo broeierig als de afgelopen dagen, maar dat werd later op de dag wel anders! Ger kreeg vanmorgen op een haar na (nou ja, op 3 meter na) een kokosnoot op zijn knar! Levensgevaarlijk hoor, dat Australie! Kwallen, spinnen, slangen, haaien, roggen, krokodillen, overstromingen en vallende kokosnoten! Hahaha. Nadat we gedouched hadden, zijn we om 08:00 uur alweer op pad gegaan. Onderweg op de Bruce Highway kwamen we een bord tegen met Murray Falls. Daar zijn we naartoe gereden, want we zijn gek op mooie watervallen. We kwamen zelfs twee Skippies tegen, in het wild gewoon twee kangoeroes! Eindelijk! Ze wisten ook niet hoe snel ze moesten vluchten toen ze ons aan zagen komen. We konden er helaas geen foto van maken. De weg naar de waterval toe werd trouwens steeds spannender, het asfalt hield ineens op en de zandwegen werden steeds smaller met flinke kuilen. Ook waren de bruggetjes erg smal en soms stond de weg onder water. Maar we hebben toch doorgezet met onze camper en kwamen uit bij een waanzinnig mooie waterval. Je moest een klein stukje lopen en ze hadden een mooie houten trap gemaakt met verschillende uitkijkposten. We stonden op een gegeven moment erg dicht onderaan de waterval en werden er zelfs een beetje nat van. We konden elkaar amper verstaan door de herrie. Geweldig! Er wordt gezegd dat het de mooiste waterval van het tropische noorden is. We zijn daarna weer verder gereden, een stuk dezelfde weg terug, en toen op naar Tully voor een ontbijtje. Tully kennen we nog van 6 jaar geleden, toen we daar waren om te gaan wildwatervaren op de Tully rivier. Het stadje zelf is niet zo heel erg bijzonder, veel oude gepensioneerde mannetjes en we zien ook steeds meer aboriginals. Tully is ook het natste stadje van heel Australie, het regent er het meest. Nu was het gelukkig droog. Het ontbijtje was weer lekker, zoals alles wat we hier geserveerd krijgen in Australie. Het eten en drinken is allemaal erg smakelijk. Ze hebben weinig typisch Australische gerechten, maar ze weten wel wat lekker is hier! Ger is ook helemaal in z'n nopjes met alle plaatsen en tentjes waar je koffie kan krijgen. Het zijn er heel veel en alle koffie is nog lekker ook. Australiers zijn blijkbaar ook gek op koffie. Na het ontbijt zijn we verder gereden richting Mission Beach, het gebied van de Cassowary's. Dat is een soort struisvogel, zwart van kleur met een blauwe nek. Natuurlijk hebben we er geen een gezien onderweg. Mission Beach zou ons einddoel worden vandaag. Het is uiteindelijk maar 100 kilometer vanaf Cardwell, dus vandaag een erg relaxed stukje om te rijden. In Mission Beach onze camping opgezocht: Hideaway Holiday Village. Ook weer helemaal uitgestorven. We zijn een stukje gaan wandelen naar de restaurantjes en winkeltjes langs de weg, vlak bij de camping. Vanavond is er keuze genoeg om ergens te gaan dineren. We zijn even het strand opgelopen, wat erg dichtbij de camping is, en we zagen de rode vlag weer. Er mag wederom niet gezwommen worden, alleen bij de afgeschermde stukken en daar zijn er twee van op heel Mission Beach. We konden Dunk Island goed zien liggen. Met de ferry ben je er binnen 10 minuten. Dat zijn we morgen van plan te gaan doen, een dagje naar Dunk Island. Na onze strandwandeling zijn we terug gelopen naar de camper en zijn gaan rondtoeren door Mission Beach. Erg mooie, luxe huizen hebben ze hier en als het hoogseizoen is, zal het hier vast zwart zien van de toeristen. Er kan dan gewoon gezwommen worden in zee en alle tentjes en restaurantjes zouden bomvol zitten. Nu is alles uitgestorven. We zijn wat boodschappen gaan doen in Woolsworth, een mega grote supermarkt. Best duur alles hoor. We hebben water, shampoo, deo's, waspoeder, nootjes, bananen, etc. gekocht. We kunnen er weer een weekje tegen! Na de boodschapjes, zijn we gaan kijken waar de ferry zit om ons morgen naar Dunk Island te brengen. Die was al snel gevonden, bij het water natuurlijk! Hahaha. Maar zonder plattegrondje had het toch even zoeken geworden, want echt goed aangegeven staat het niet. We hebben wederom een kleine strandwandeling gemaakt en zagen veel dood koraal liggen op het strand. We konden ook de ferry zien aankomen van Dunk Island en dus konden we alvast even zien hoe het er morgen aan toe gaat. Het wordt in ieder geval natte voeten werk, want een pier of aanmeerhaven is er niet. Gewoon de zee met flinke golven en het strand, meer niet. Daarna zijn we weer teruggereden naar de camping voor een verfrissende duik in onze prive zwembad. Erg lekker! Het is vandaag bewolkt en weer broeierig warm, met zo nu en dan wat druppels regen, maar gelukkig niet zoveel regen als afgelopen nacht. Er is toen wel heel veel gevallen en alles is ook erg nat hier in Tropical Queensland. Het heet ook niet voor niks het regenseizoen. Na het zwemmen hebben we een wasje gedaan, zodat alles weer lekker schoon en fris is. Straks lekker eten en dan zit deze dag er alweer op. Morgen naar Dunk Island! We gaan het meemaken wat dat eiland ons allemaal te bieden heeft. Liefs van ons en tot blogs. XXX

Ps: We genieten nog altijd van al jullie reacties en moeten er vaak ook om lachen.

Pps: Karin, je berichten komen door hoor! Bedankt voor de tips!

Renata

Hey luitjes, hoe lang mogen jullie nog genieten daar? Als ik alles zo lees en zie, zou je daar toch nooit meer weg willen, geweldig hoor!
Geniet nog van jullie laatste weekjes!

frieda

wat fijn dat jullie zo aan het genieten zijn. Ik ben Jaaaloeerss!!! erg leuk om de blog te lezen.