Billabong Sanctuary

G'day mates!

Vandaag een dagje naar het Australian Wildlife Experience park geweest: Billabong Sanctuary genaamd. Het mooiste park tot nu toe! Echt een aanrader als je in Townsville bent! Niet super groot, maar je kan er heel veel verschillende Australische dieren aaien en vasthouden, echt geweldig! Zo hebben we natuurlijk weer en koala vastgehouden, genaamd Annie (hahaha) uit 2009, en de krassen van haar klauwen staan nog op mijn tiet! Hahaha. Koala's hebben echt heel erg scherpe klauwen. We hebben een andere koala geaaid, die was blind en heette Ray Charles. Ray is blind geworden na een aanval van een hond en hij is pas 4 jaar oud. Koala's worden tussen de 15 en 20 jaar oud. Ook hebben we een wombat vastgehouden en dat beest woog 20 kilo! Ger had het beest op z'n schoot en het beest zat er als een zandzak bij, zo schattig! Je kon er ook vanalles mee doen, het beest vond alles best. Echt een goedzak. Verder hebben we weer een slang om onze nek gehad en hebben we verschillende reptielen vastgehouden. De meest bizarre soorten hadden ze, echt heel gaaf. Met wat voer hebben we de loslopende kangoeroes gevoerd. Die zijn echt heel erg zachtaardig. Ze knabbelen heel voorzichtig het voer uit je hand en het zijn ook geen slijmbekken. Ze zijn zo ontzettend lief en zacht! Met stukjes vis hebben we schildpadjes gevoerd. Die krengen bijten een partij hard zeg! Een van die schildpadjes zag mijn duim aan voor een stuk vis. Ik tref dat soort dingen nou altijd! Hahaha. Verder hadden ze ook nog zwarte kakatoes en eentje daarvan kon je op je arm krijgen. Heel tam beest en zo anders dan de witte kakatoes. Een krokodil werd nog gevoerd met een lekker kippetje door de crew. Die mochten we natuurlijk niet zelf voeren. Jammer hoor...Hahaha. Maar het was wel weer gaaf om te zien hoe zo'n krokodil uit het water springt voor eten. Na 4 uur in het park hielden we het voor gezien. Vandaag was tot nu toe de warmste dag van onze vakantie. De Australiers hoor je er ook over, dat het erg heet en benauwd is. 'Today is as hot as it gets', met andere woorden: heter dan dit wordt het niet. Vanmorgen toen we wakker werden waren we drijfnat van het zweet. Heel vies klef allemaal. Na het douchen en afdrogen kon je eigenlijk gewoon weer douchen, want je was alweer aan het zweten, niet normaal gewoon. Gelukkig verdween de zon zo nu en dan achter een wolkje. Die wolken zijn dan ineens toch wel erg gewenst hoor! Een droge dag ook weer vandaag gelukkig. Na het park zijn we naar een andere camping gereden in Townsville. Ook een erg mooi park. Daar zijn we lekker gaan zwemmen om een beetje af te koelen in een lekker zwembad. Het water was niet zo heet, dus we kwamen een beetje bij. Geen internet op deze camping helaas. Je zou zeggen het is 2011, er moet toch overal wifi zijn en gratis internet. Nou mooi niet. We moeten er vaak voor betalen en heel vaak is de verbinding zo traag als dikke stront of werkt het gewoon niet. Toch lukt het elke keer weer om een verhaaltje naar jullie te sturen, zodat jullie weten dat we niet zijn weggespoeld hier in Queensland. We kijken heel vaak naar de tv in onze camper en zien niks anders dan de ellende van de overstromingen. Het schijnt de grootste ramp ooit voor Australie te zijn. Het is wel een domper op onze schitterend en mooie vakantie. Als we de beelden zien en de verhalen horen op tv, dan worden we toch wel een beetje verdrietig. Zo veel moois van Queensland dat gewoon weg is gespoeld, en al het dierenleed, en de mensen die alles kwijt zijn..... Mensen zitten zonder elektriciteit, zonder airco (HEET!!!!), geisoleerd zonder eten en drinken omdat de vrachtwagens er niet kunnen komen op eten en drinken te leveren. En als ooit eindelijk al het water en modder weg is, dan blijft er niks anders over dan een verschrikkelijke stank. En die stank zal heel lang blijven hangen. Vreselijk. Wij maken er heel wat van mee, helaas. Het is een heel raar idee dat we vorige week nog over wegen reden en in leuke stadjes kwamen die nu overstroomd zijn...... Maar toch genieten we van deze vakantie hoor! Rond 18:00 uur zijn we onderweg gegaan met onze camper naar een Malaysisch en Chinees restaurant, dat werd aanbevolen door de vrouw achter de receptie. Het was ongeveer 10 minuten rijden en op de Charters Towers Road 234 vonden we het restaurant Satay Mas. Het is een groot maar erg gezellig en drukbezocht restaurant en we hebben onwijs genoten van een heerlijk buffet. Daarna zijn we naar de McDonalds gereden, niet om nog verder te eten, maar om deze blog en de foto's online te zetten! Bij de McDonalds kunnen we tenminste gratis online. Fijne tent toch. Hahaha. We rijden zo terug naar de camping, gaan lekker douchen, kijken nog wat tv en gaan dan lekker slapen. Tot de volgende blog! XXX