West-Canada september 2019

Sydney, dag 3

G'day mates!

We zijn nu eindelijk allemaal in het jaar 2011 beland! Het is 1 januari 2011. Hopelijk hebben jullie allemaal een super oud en nieuw gehad, ook al moesten een aantal van jullie werken... Dag drie in Sydney zit er al weer bijna op. Na een nachtrust van maar 4 uurtjes werden we alweer vroeg wakker. We hadden er weer zin in om de stad in te gaan, want er is hier zo veel te zien en zo veel te doen. En aangezien we hier morgenochtend alweer weg gaan, willen we er toch zoveel mogelijk uithalen in Sydney als mogelijk is. We zijn om 09:30 uur het hotel uitgelopen en we merkten gelijk al dat het een erg hete dag zou worden, boven de 30 graden. Volgens de berichten de warmste dag van de week. We zijn wat gaan eten en drinken en zijn daarna doorgelopen naar Sydney Aquarium, dat ligt naast WildlifeWorld en op ongeveer 20 minuten lopen van ons hotel vandaan. Ondertussen werd het hier 10:00 uur in de morgen en dat betekende dat het bij jullie oud en nieuw was! Best raar. Ger en ik wensten elkaar weer een gelukkig nieuw jaar toe. We hebben het dus een beetje dubbel gevierd, heerlijk lopend in het zonnetje! Hahaha. We hadden de kaartjes al voor het Aquarium van de vorige dag dus konden gelijk doorlopen. Het was heel erg mooi hoe ze alle waterdieren lieten zien, waaronder natuurlijk haaien, roggen, schildpadden en Nemo! De aquaria waren gigantisch groot. We hebben genoten. Eenmaal weer buiten zijn we naar de halte van de hop on - hop off bus gelopen. Met de bus zijn we naar Bondi Beach gegaan (voor onze eigen nieuwjaarsduik!!!!) en dit maal ging de overstap wel goed! We zijn eerst heerlijk gaan lunchen bij een Italiaans restaurant en daarna richting het beroemdste strand van Australie gelopen. Onderweg zag Ger een hoedje liggen die hij al dagen zocht (en die bijna heel Sydney op heeft) en eindelijk kon hij het zelf ook opzetten. Trots als een pauw was hij! Hahaha. Eenmaal op het mooie zandstrand een plekje gevonden om neer te strijken. Jemig, wat was het heet en druk! Ik dacht even lekker te gaan zwemmen in zee, want dat zie je ze ook op tv allemaal zo fijn doen in de serie 'Bondi Rescue' met al die leuke standwachten. Nou, niks lekker zwemmen, het water was ijskoud! Gelukkig waren er geen kwallen of haaien.... Ik heb het gered om een stukje te zwemmen, snakkend naar adem door de kou. Ger ging wijselijk niet verder dan zijn enkels! Niet te doen gewoon! Snel het strand weer op (na bijna onderkoeld te zijn geraakt) en lekker op een handdoekje gaan liggen in de zon om en beetje op te warmen en op te drogen. Dit moet ik alleen niet langer dan 10 minuten doen, want ik verbrand levend, ook al smeer ik mij van top tot teen in met factor 30. Mijn allereerste en waarschijnlijk ook allerlaatste nieuwjaarsduik was in ieder geval een feit! En ineens waren ze daar, die leuke strandwachten van de serie 'Bondi Rescue'!!! Ik heb me snel aangekleed en we zijn er naartoe gegaan, ploegend door het hete zand op onze poezelige blote voetjes. Het was toch tijd om uit de zon te gaan. Ik heb de drie gasten een hand gegeven en een gelukkig nieuw jaar gewenst. De camera man stond er bij om opnames te maken voor de serie, maar hij was op dat moment niet aan het filmen. Ik kom dus helaas niet op tv..... Ze hadden er al een stuk of 8 tot 10 reddingen opzitten vandaag, dus ze hadden het best druk. Erg leuk om ze een keer in het echt te ontmoeten. Ben zelfs met Kerr Box (wie kent hem niet! Hahaha) nog even op de foto gegaan. Aardige gast! Nou, daarna zijn we nog een beetje gaan shoppen, want er waren daar volop winkeltjes, en toen de moeheid toch echt genadeloos toesloeg hebben we een taxi genomen die ons binnen 20 minuten naar ons hotel bracht. Nadat we waren opgefrist zijn we een ritje gaan maken in de monorail. Deze maakt een rondje van 4 kilometer en rijdt een paar meter boven de straten. Het was wel leuk om een rondje te maken, maar niet spectaculair. Daarn zijn we een stukje gaan wandelen in de omgeving van ons hotel. Het bruist hier en het is erg levendig, een heerlijk uitgaansgebied met veel restaurantjes en aktiviteiten. Zo is hier om de hoek van het hotel het Great Moscow Circus tijdelijk neergestreken. We zijn in het reuzenrad geweest en die bleef maar rondjes draaien! Ger dacht er na 1 rondje alweer uit te kunnen, maar het duurde en het duurde. Hahaha, we hebben in ieder geval wel waar voor ons geld gekregen en het uitzicht was mooi. Daarna zijn we naar de Chinese Gardens gelopen. Er was echter en bruiloft aan de gang dus we konden er niet naar binnen. Het werd trouwens ook tijd om te gaan eten dus we zijn terug gelopen richting de restaurantjes aan de Harbour site en hebben bij I'm Angus, een steakhouse, heerlijk zitten dineren met uitzicht op het water en ons hotel aan de overzijde. Na het eten wilden we naar een voorstelling in het IMAX Theater, maar voor de eerstvolgende voorstelling moesten we ruim een uur wachten. En dat trok ik toch niet zo, met maar 4 uurtjes slaap afgelopen nacht. Nadat we bij de Starbucks een heerlijke koffie hadden gehaald, hebben we nog even aan de waterkant gezeten en van onze laatste uurtjes in Sydney genoten. Diepe zucht. Morgenochtend om 11:05 uur vertrekt ons vliegtuig naar Brisbane. Daar gaan we onze camper ophalen die we in 23 dagen naar Cairns zullen brengen. Brisbane en Cairns liggen beiden in de staat Queensland en daar zijn op dit moment heel veel overstromingen. Hopelijk ondervinden we er niet al te veel overlast van. Aangezien we de komende 3 weken in een camper zullen bivakeren, zullen we waarschijnlijk niet elke dag zo gemakkelijk online kunnen komen zoals in dit hotel het geval is geweest. We zullen jullie dus niet al te vaak meer vervelen met een blog, maar als er dan eindelijk weer eentje verschijnt, zal die wel eens lang kunnen zijn! Wees gewaarschuwd! Hahahaha Liefs weer van ons en see you in Queensland! xxx

ton en yvonne

jullie ook de beste wensen voor 2011. Weer erg leuk om je verhaal te lezen. kijk uit naar de volgende. We hoprn dat jullie inderdaad weinig last hebben van de overstromingen. liefs van ons uit Gouda . xxxx

Linda

Hoi Syl en Ger,

Het is een meer dagelijkse routine om te checken of er al weer een update van jullie avonturen geschreven is. En we vinden het erg jammer dat het de komende weken wellicht wat minder is. Neemt niet weg dat we uitkijken naar die sporadische mail en wensen jullie heel veel plezier de komende weken.
Bij ons is alles rustig verlopen, oud en nieuw gevierd bij m'n schoonzus in Gouda. Het vuurwerk was zeker niet spektaculair, maar wel even de moeite waard. Wij hebben geen nieuwe voornemens gemaakt, het komt er op neer dat we die toch binnen enkele dagen alweer moeten bijstellen en na 2 weken tot de conclusie moeten komen dat het er ook dit jaar niet inzit, dus... modderen we lekker verder want het ging ook best aardig ;-)
Nou veel plezier en tot snel...

Groet,
Linda en Ivo

Robbedoes

Ik lees hier op teletekst dat jullie het grootste vuurwerk ter wereld hebben gezien . 7000 kg ging er in rook op, voor de ogen van 1,5 miljoen toeschouwers op de stranden.

Sydney was dus inderdaad "the place to be" mate, om je oude en nieuw door te brengen. In den Haag vier collega's gewond waarvan twee zwaargewond en twee burgerdode (13 en 17 ) Hier dus een basic New Year. Ik wacht nog op het berichtje"de politie heeft een rustige nieuwjaarsnacht gehad".

Maar jullie in ieder geval ook een gelukkig Hollands Nieuwjaar toegewenst. Geniet van de camperrit. Hop snel weer wat van jullie te lezen

frans en edith

Hoi Sylvia en Ger,
Oh wat een herinneringen komen er bij ons op, heerlijk en wat spectaculair de nieuwjaarsviering. Wij hebben een stukje op de televisie gezien.
Weet je wat wij ook bezocht hebben in Sydney het Opera House, was ook geweldig om te zien.
Nu verder nog een schitterende reis gewenst.
Wij hebben het stuk omgekeerd gedaan van Cairns naar Sydney met een auto, hoop dat jullie niet te veel last hebben van de overstromingen. Groetjes Frans en Edith

Sharon

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Ik ben een van de gelukkigen die afgelopen nacht mocht werken en het was overal erg stil behalve..... in Waddinxveen. Niets spectaculairs, maar lekker bezig geweest. En ik heb ook al mijn vingers nog, dus geen zorgen. Veel plezier verder!!!!

Annemarie

Een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!!! Wow wat is het toch leuk om mee te mogen delen in jullie belevenissen. 'k vroeg me inderdaad al af of jullie richting Queensland gingen. Dan zou we via ullie info uit de eerste hand kunnen krijgen. Ik wens jullie nog veel plezier met de camperrit. Hopelijk hebben jullie niet te veel last van het natuurgeweld.

Andere Sil

Geniet en hou het vooral droog ;) Wij kijken uit naar een nieuw bericht van jullie. Have fun!!

mahnaz

geniet er van zon, laat de zee maar zitten!!!happy new year weer xx

Arie, Barbara Simone & Anne Dekker

Hallo Sil en Ger,

Vanuit Zeeland ook een gelukkig nieuwjaar naar jullie in Australië! Wij volgen jullie reis met heel veel interesse, en doen natuurlijk de juiste tips op om jullie eens achterna te gaan :) Een hele goede reis richting Brisbane, en geniet ervan!

Liefs,

Arie, Barbara, Simone en Anne Dekker

willem

hallo daarrrrr,
Wat ik uit het nieuws opmaak is dat heel Queensland blank staat ,en dat het nog een aantal dagen zo blijft.
Lukt het niet in een Camper , kunnen jullie het misschien in een boot proberen.
GRT/WLLM