West-Canada september 2019

Sydney

G'day mates!!!!

We zijn in Sydney! Het is nu donderdag7 uur 's morgens, 10 uur later dan in Nederland. Onze vlucht van Hong Kong naar Sydney is ook erg voorspoedig verlopen. We vertrokken vanuit Hong Kong met weer 15 minuten vertraging en het was dit keer een kleiner vliegtuig. We zaten nu ook niet bij het raam, dus dat was wel een beetje jammer. Weer 2 maaltijden gekregen, maar Ger heeft de laatste maar overgeslagen, het vliegtuigvoer werd hem eventjes te veel...Hij weet niet wat hij gemist heeft, want de laatste maaltijd was juist het lekkerst! We hadden in het vliegtuig wederom keuze in een heleboel films op je eigen prive schermpje. Ook kon je heel veel games spelen, muziek selecteren, en tv series kijken. Echt super geregeld van Cathay Pacific! Wij konden in ieder geval geen dingen verzinnen die slecht waren aan deze maatschappij. Alhoewel de stoelen gemaakt zijn op de tengere aziatische mensen en ze konden ook niet naar achteren....Scheelt ook weer dat de persoon voor je niet met de stoel naar achteren kan klappen en op je schoot ligt! We hebben een beetje gedut in het vliegtuig, want we waren behoorlijk moe hoor, maar echt slapen kun je het niet noemen. Nou, vlucht 2 duurde bijna 9 uur, dus al met al hebben we in totaal bijna 20 uur in de lucht gehangen. We zijn om stipt 21:00 uur's avondsplaatselijke tijd geland en het was al donker in Sydney en de temperatuur was op dat moment nog 23 graden. We zagen dat de zon rond 20:30 uur onder was gegaan. De stad by night zag er prachtig uit vanuit de lucht.Het was toen 11 uur 's morgens in Nederland toen we landden. Je kan je voorstellen dat we aardig liepen te tollen op onze benen. En we wilden dolgraag onze tanden een keer poetsen! Getverdegetver. Toen het vliegtuig eindelijk klaar was met taxien naar de gate, we eindelijk het vliegtuig mochten verlaten, we eindelijk onze koffers hadden (die waren gelukkig meegekomen! Je weet maar nooit!), moesten we nog door de douane. We stonden met z'n allen in de rij en daar kwam 'ie hoor, de snuffelhond! Elke keer weer gaaf om dat beest bezig te zien en alle rijen langs teziengaan. Zo kwam hij ook langs ons. Ook al heb je geen drugs bij je, het blijft toch spannend! Het zou je gebeuren zeg, dat dat beest ineens stil blijft staan bij jou! hahaha Maar dat deed'ienatuurlijk niet.Nou, eindelijk hadden we weer een nieuwe stempel in onze paspoorten en we mochten door. De helft van alle mensen op onze vlucht werd er uitgepikt om door de scans te gaan en die hadden de letter 'R' op hun declaration form gekregen bij de douane. Wij natuurlijk ook weer. Hup, daar gingenonze koffers en handbagage weer, voor de zoveelste keer. Daar word je wel een beetje moe van hoor. Ze vonden natuurlijkniks bijzonders en mochten zo door zonder dat de koffers open moesten. Ze zijn heel erg streng hier in Australie bij de douane. Je mag nog maar weinig meenemen het land in. Dierlijke producten, eten, houtproducten, zaden, planten, alle vloeistoffen, etc. Eigenijk niks dus. We hebben onze mariakaakjes maar achtergelaten in het vliegtuig. Zal ook wel niet het land in mogen...Ook als je je niet lekker voelt, moet je je hier melden bij aankomst. Stel je voor dat je een enge ziekte het land in brengt! Gelukkig dat ik geen hoestbui kreeg.....(wiewordt er verdorie nou ziek vlak voor zo'n gave vakantie!!!!!)Nadat we eindelijk door de douane waren en 'vrij' waren, liepen we de arrivals hall in. Daar zou onze taxi ons op moeten wachten. Het was toen ondertussen alweer 45 minuten later sinds de landing. En ja hoor, de taxi was er! Pfew! Hij bracht ons keurig naar het hotel, Ibis Darling Harbour. Zag er fraai uit. Van deur tot deur heeft onze reis uiteindelijkin totaal 28 uur geduurd. Staan we bij de balie om in te checken, zegt die gozer ineens dat we een upgrade kregen en naar het hotel ernaast konden gaan! Nu ben ik persoonlijk nogal dol op dit soort woorden, dus bij het woord 'upgrade' kreeg ik een smile van ear tot ear! Ik vroeg hem naar de reden, maar die kon hij niet geven, want er waren vrije kamers genoeg. Hmmm, vreemd verhaal. Wij dus tollend van vermoeidheid naar het naastgelegen hotel gezeuld met onze koffers. Onderweg zei Ger nog, zal je altijd zien, weten ze daar in dat hotel weer van niks! We liepen naar het hotel toe en het zag er een partij luxe uit zeg, heel erg fraai! Novotel heet het. Wij naar binnen waar op de begane grond de bellboy zou moeten staan. De 'bellboy'.....toe maar! Maar die stond er dus niet! We gingen met de roltrap naar boven en jawel, de receptie. Sowee, dat zag er schitterend uit zeg! We zijn er nog niet over uit of het een 4 sterren of 5 sterren hotel is, maar het is een mooi hotel! Bij de receptie wisten ze wonder boven wonder dat we er aankwamen! Er was dus een kamer voor ons! Of we nog een upgrade wilden voor 30 Australische dollars per nacht.......nou laat maar, deze upgrade was al tof genoeg! We kregen een kamer op de 1 na hoogste verdieping, verdieping 9, kamer 941, de allerlaatste kamer op de verdieping. We kwamen de kamer binnen en zagen het uitzicht.......daar werden we toch even stil van! Uitzicht op Darling Harbour en de stad!!!! En al die lichten! We kunnen ook Sydney Tower zien en achter de wolkenkrabbers daar ligt het.....jawel, het Opera House en de Harbour Bridge. Die zijn dus net niet te zien vanuit ons hotel. Maar wat een gaaf hotel hebben wij zeg! En zomaar een upgrade.....zonder reden.....you got to love the Aussies!!!!!!!!! We hebben lekker gedouched in onze marmeren badkamer en zijntoen eindelijk ons bedje ingedoken. Het was toen al 23:30 uur plaatselijke tijd. Als we dan toch iets negatiefs moeten zeggen over onze hotelkamer, dan is het ons bed. Beetje smal en met springveren. Als ik dus een hoestbui kreeg, stuiterde Ger met gemak zo het bed uit! hahaha. Elke beweging van de ander voelt als een aardbeving, dus we hielden elkaar zo aardig wakker vannacht. Om 06:30 uur wakker geworden en uit nieuwsgierigheid naar het uitzicht even de rolgordijn open gedaan. WOW! De zon schijnt zo onze kamer binnen en het uitzicht is echt waanzinnig! We zijn dus maar niet meer terug ons bedje ingedoken. Geen tijd te verliezen, we moeten de stad in!!! Ik zit hier het verhaal te tikken in onze hotelkamer en we kunnen hier gewoon online. Geweldig. Tijdens het tikken van deze blogkijk ik uit op de stad, de stad waar het morgennacht allemaal gebeurt: het grootste vuurwerk spectakel van heel de wereld!!!! We kunnen niet wachten. Maar eerst straks om 12:00 uur mijn vriendinnetje ontmoeten die ik al bijna 20 jaar ken, maar nog nooit in het echt heb ontmoet. We gaan lekker douchen nu en de stad in! Tot blogs!Liefs van ons. xxx

Annemarie

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen na zo'n urenlange reis mét koffers en het is het dubbel en dwars waard zo te zien! Geweldig dat je dan ook nog zonder het te vragen verwend wordt met zo'n luxueus hotel!! Dat is dubbel genieten. Ik kijk nu al uit naar de foto's van oud en nieuw van zo'n grote hoogte. Enjoyyyyyyyy!!! Liefs Annemarie
P.S. Wat een leuke uitvinding hè zo'n netbook!

Jeanette

Wat klinkt dat allemaal super !!
Geweldig zo'n upgrade. Geniet er maar van en blijf vooral schrijven.
En neem vannacht een hoestpilletje ofzo, kan die arme Ger ook lekker slapen.

Have Fun !!!

Pa

blijf zo doorgaan,we kunnen het zo dag tot dag volgen, veel pret en tot het volgende bericht gr.pa + ma xxx.

ton, yvonne, dominique en sebastian

ben gewoon jaloers op jullie, erg leuk om te lezen hoor, volgen jullie verhalen op de voet. veel plezier, liefs van ons. xxx

Sharon

Kanjers veel plezier. De eerste meevaller (lees upgrade) is al binnen. Dat er nog maar veel mogen volgen. En voorzichtig met vuurwerk!

Prettige jaarwisseling

Renata

Wat een geweldig begin van jullie reis zeg! Geniet , dan genieten wij mee :)
Veel plezier!

Michaeli Probert

Welcome to Australia. Look forward to reading your blogs and see all those photos of my favourite country. Enjoy our warm weather too.

mahnaz

Het klinkt goed tot de bed toe!!! grapjes

xxxxx

Linda

G`day Mates!!

Wow, wat een lekker begin van jullie verblijf in Sydney, een upgrate, mooi weer en nog maar enkele momenten verwijderd van een geweldig oud en nieuwfeest. We lezen jullie verslagen met heel veel plezier, net of we er een beetje bij zijn. Ben wel jaloers hoor, de dooi is hier ingezet en het is zowaar stralend weer... de gedachten om nu aan de andere kant van de wereld te zitten en een droomreis te maken trekt wel... Veel plezier en blijf vooral veel berichtjes schrijven!!

Groet,
Linda en Ivo

Andere Sil

Je kunt ook de voordelen van het bed zien: sex tot aan het plafond! hahaha wild hoor ;) kraakt het er ook bij???
alles verder gaaf, mochten we jullie niet meer 'spreken': tot volgend jaar!!!!!!!!
ciao
xx

Brigitte

Nou, op naar oud en nieuw. wat een ervaringen. Morgen rond 12 u is het dan nieuwjaar bij jullie? (onze tijd).gezellig en voorzichtig he!!

gr.

mahmaz & joyce

happy new year, you tooooo
wij zitten samen oud en nieuw te vieren en het is erg gezellig ( je mist wat )!de sneeuw is weg en het is VIES hier, geen zon erg saai.

gr& kusjes

Mahnaz & Joyce