West-Canada september 2019

Honk Kong

Hallo allemaal!

Fijn dat jullie met ons meereizen! We zitten nu met z'n allen op het vliegveld van Hong Kong, China, en het is nuwoensdag07:30 uur (7 uur later dan Nederland). Dinsdagmorgen om 08:15 uur hebben we onze voordeur achter ons dichtgetrokken en begon eindelijk onze droomvakantie naar Australie, waar we al 9 maanden naar uitkeken. (lees: aftellen) We zijn glibberend en glijend met onze koffers naar het treinstation gelopen, wat gelukkig om de hoek ligt. Watzijn we blij dat we de sneeuw en gladheid eindelijk achter ons kunnen laten! We hebben de trein gekomen van 08:51 uur en met 1 overstap kwamen we om 09:45 uur aan op Schiphol. Lekker op tijd om in te checken dus! En dat was maar goed ook, want de vlucht was overboekt! Of we via Londen wilden vliegen....whahaha mooi niet! We zijn dus gewoon op onze vlucht ingecheckt, want we waren ruim op tijd. Er zullen een aantal mensen niet blij geweest zijn met Cathay Pacific..... Maargoed, we stegen op met maar een kwartier vertraging, dus helemaal perfect. We hadden plek bij het raam en Cathay heeft per persoon beeldschermen. Je kon dus uit zeker 30 films kiezen, nieuwe en oude films! De leuke films hebben ons geholpen om de 10,5 uur durende vlucht uit te zitten. We zaten ook in een dubbeldekker, een Boeing 747-400, dus echt een mega vliegtuig. Het eten was net binnen te houden, en de chineesjes waren super vriendelijk. En maar lachen naar je. Al snel tijdens de vlucht werd het al donker buiten. We vliegen namelijk naar het oosten, dus de lichten gingen al snel uit. We hebben nu dus eigenlijk een nacht overgeslagen, zonder te slapen.... Alhoewel, Ger zat ineens te knikkebollen en die was een half uur onder zeil! We zijn dus nu aangekomen in China, waar de zon net op kwam toen we landden. Erg mooi gezicht. Het is nu wachten op de volgende vlucht, die ons naar Sydney zal brengen. We zijn wederom door een security check gegaan, en de koffers die zullen rechtstreeks gaan, dus daar hebben we geen omkijken meer aan. Nu maar hopen dat ze er ook aankomen! Zal niet de eerste keer zijn dat we bij een band staan te wachten op koffers die niet komen....Onze overstap tijd nu is niet veel, het was eerst maar 1,5 uur, maar de vlucht gaat 25 minuten later. Dus tijd zat voor dit kleine blogje. Het houdt ons wakker, aangezien het nu bijna 01:00 uur 's nachts is in Nederland. We zijn bekaf en we moeten nog zeker een uur of 9 vliegen naar Sydney! Tja, het is je droomvakantie of niet he? Tot de volgende blog maar weer! Liefs van onzzzzzzzzzzzzzzz

Andere Sil

Zooo goedemorgen daar! Jullie zijn al een aardig eind op weg naar het beloofde land :) Hoop dat de rest van de reis net zo voorspoedig verloopt! We lezen het vast gauw, tot de volgende update!
x

Linda

Hoi Syl en Ger,
Zo te lezen is het zwaarste deel van de heenreis achter de rug en tegen de tijd dat jullie dit lezen, zijn jullie uitgeslapen en uitgerust, om aan het oudjaarsfeest te beginnen ;-)

Wel lekker dat je wat filmjes kan bekijken, hoewel een beetje slapen ook wel prettig is. Mij lukt het nooit om tijdens een vliegreis te slapen, daarentegen hoef ik m'n ogen maar te sluiten in de auto en ik ben vertrokken..

Hoop dat jullie nu lekker uitgerust zijn en dat het echte genieten kan beginnen. Kijk uit naar jullie avonturen!!

Groetjes,

Linda en Ivo

mahnaz

Ben blij dat het tot nu toe is goed gegaan. Ik lees verder mee.
Kusjes

Mahnaz