West-Canada september 2019

Whistler - Sun Peaks

Lieve mensen,

Het was vandaag, woensdag 18 september 2019, een lange reisdag van 7,5 uur. Maar de route die we hebben gereden was echt prachtig. Vanmorgen kwamen we een beetje traag op gang, ik denk vanwege de drukke lange dag van gisteren. Na een ontbijtje op de Village Stroll zijn we om 09:30 uur onderweg gegaan. De zon scheen en de temperatuur werd steeds beter naarmate de dag vorderde. Heerlijk weer vandaag dus, ook al hadden we onderweg soms wel even een buitje, maar dat mocht de pret niet drukken. Kort nadat we het mooie skidorp Whistler (mijn meest favoriete skidorp ter wereld vanaf nu) hadden verlaten reden we langs Green Lake. Een groot meer met een blauwe/groene kleur, je weet niet wat je ziet hoor. Niet al te lang daarna kwamen we bij onze volgende stop, Joffre Lake. Dat was een klein stukje lopen door het bos en toen was daar toch zeker een van de mooiste meren van heel Canada! Zo ongelooflijk mooi, we bleven maar foto's maken! Er stond geen wind, dus er waren geen golven op het meer zodat er een mooie weerspiegeling was van de bergen en bomen op de achtergrond. Het water was ontzettend helder en mooi groen van kleur. Heel bijzonder, wat kan de natuur toch mooi zijn. Eenmaal weer terug bij de auto hebben we onze route weer vervolgd. We kwamen onderweg nog veel meer mooie meren tegen, de een groter dan de ander, de ander weer donkergroener, dan weer blauwer, kleiner, etc. Op bijna alle fotostops zijn we even gestopt om foto's te maken. Rond 13:30 uur zijn bij een chinees restaurant gestopt in een van de weinige plaatsjes die we onderweg tegen kwamen. Ik vond het eten niet zo geweldig daar, maar Ger heeft zitten smikkelen. Om 14:00 uur weer onderweg gegaan en we hadden eigenlijk nog een hele lange weg te gaan. De hele ochtend reden we op bochtige wegen, berg op berg af en niet harder dan 60km per uur. Dus het schoot niet erg op, zeker niet als je overal uitstapt om foto's te maken. Maar het is ook allemaal zo mooi hier! Gelukkig reed het vanmiddag wat makkelijker weg, rechtere wegen en 100km per uur. Daardoor kwamen we niet al te laat aan in het hotel Cahilty Lodge in Sun Peaks en wel om 17:00 uur. Toen we bijna bij het hotel waren, zagen we nog een prachtige dubbele regenboog, zo helder en breed, en zo dichtbij ook, we konden gewoon zien dat de boog eindigde in de open vlakte naast de weg. De pot met goud helaas niet gevonden, anders hadden we hier gewoon gebleven natuurlijk. In de laatste paar kilometers vandaag zelfs nog een hert aan de kant van de weg zien staan. Deze bleef gewoon staan kijken op korte afstand hoe wij voorbij reden. Dieren in het wild dat is toch het mooiste wat er is. Na het inchecken in het hotel zijn we een rondje gaan lopen door het hele kleine skiplaatsje Sun Peaks. Een beetje uitgestorven, aangezien het winterseizoen nog niet is begonnen. Bij Belle Italia een pasta gedeeld en bij een supermarkt een paar kleine versnaperingen gekocht voor onderweg. Toen vonden we het wel weer tijd om naar de kamer terug te gaan, te douchen en jawel, blogtijd. Het is nu 20:00 uur en we gaan zo weer onze oogjes dichtdoen. Morgen weer een nieuwe dag, met hopelijk weer mooi weer en mooie natuur en wie weet een beer!

Liefs van ons, Ger en Sylvia xxx

Dinie

Goeie morgen ,
Mooi verhaal, mooie foto's weer gekeken, het valt me op dat ik in al jullie verhalen en foto's niet een auto of mensen hebt gezien, je krijgt wel een indruk hoe groot en indrukwekkend Canada is,
ik hoop dat dat je misschien ook de Canadese bereden politie tegenkomt, en misschien ook een grizzly!
Groetjes,
Dinie xxx