West-Canada september 2019

Gearriveerd in Vancouver

Lieve mensen,

Hier dan eindelijk weer eens een reisblog van ons, deze keer vanuit Canada! Ger is voor het eerst in Canada, ik ben hier in de jaren negentig een paar keer geweest. Eens kijken of er nog iets is veranderd hier! De wekker ging vanmorgen, zaterdag 14 september 2019, om 07:00 uur, maar we waren natuurlijk al lang wakker. Ik ben altijd bang dat ik me ga verslapen, dus elk uur vannacht wel voorbij zien komen. Om 08:30 uur werden we opgehaald door vriendin Corina, die had ons aangeboden om ons naar Schiphol te brengen. Echt onwijs lief! Stipt op tijd reed ze voor en we konden de voordeur achter ons dicht doen, onze vakantie was begonnen! Nog geen 40 minuten later werden we keurig afgezet bij vertrekhal 3. Het was behoorlijk druk op Schiphol, overal lange rijen, bah. Maar na 45 minuten waren we door alle ellende van het inchecken en de security heen en konden we naar de Starbucks. Dat is dan altijd het eerste wat we doen, even bijkomen hoor! De vlucht moest om 12:40 uur vertrekken, dat werd 13:15 uur. We vlogen met Air Transat, een prima maatschappij. We hadden heel veel geluk met onze stoelen. We zaten naast elkaar bij het gangpad, en naast mij bij het raam zat een Canadese vrouw. Maar die had een paar vrije stoelen verderop gezien, dus daar wilde ze naartoe verhuizen. Ze wilde kennelijk niet naast mij zitten, geef haar eens ongelijk. Zo gezellig was ik niet. Nog voordat de vlucht vertrok was ook de vrouw naast me vertrokken en hadden we 3 stoelen voor ons zelf! Hatseflats! De vlucht duurde 9 uur en 45 minuten. We kregen een maaltijd en een snack en tussendoor veel drinken, dit alles zonder bij te betalen. Om 14:00 uur plaatselijke tijd, 23:00 uur NL tijd, landden we in Vancouver. We wisten dat de weersverwachtingen niet super zouden zijn en het regende inderdaad een beetje en de temperatuur was 16 graden. Na een klein uurtje stonden we buiten. We hadden onze koffers en zijn redelijk makkelijk door de security en douane heen gekomen. Er waren apparaten waar iedereen het een en ander in moest vullen over wat je in je bagage had zitten, hoe lang je van plan bent te blijven, etc. Daar kwam dan een formuliertje uit, als een soort douaneformulier die je vaak in het vliegtuig moet invullen en dit formulier leverde je dan weer in bij de douane. Ze vroeg nog wel even wat we kwamen doen hier..!? Hahaha Maar goed, best soepel en weinig gezeik hier in Canada dus. Dat is in USA, Australie en Nieuw Zeeland echt wel anders! Je moest wel van te voren een ETA aanvragen, dat je toestemming hebt om het land binnen te mogen. We vonden het autoverhuurbedrijf AVIS snel, dat lag tegenover de uitgang van het vliegveld. Daar was het lekker rustig, we hadden binnen no time onze auto en hup daar gingen we! Best een leuk bakkie, een Toyota, vrij nieuw nog. Het hotel lag nog geen 7 km van het verhuurbedrijf dus we hoefden niet ver te rijden. Altijd even wennen natuurlijk een andere auto, in een vreemde grote stad. Het hotel Accent Inss Vancouver Aiport hadden we zo gevonden, auto geparkeerd en naar de receptie gelopen. Er was net een busje gearriveerd en er stond een flinke rij voor de receptie, dus dat was net even pech voor ons. Toen we eindelijk onze kamersleutel hadden hebben we onze koffers in de kamer gezet en zijn we naar de McDonalds aan de overkant van de straat gelopen. We hadden een beetje trek gekregen en dat was het dichtstbijzijnde restaurant. Nadat we ons hadden volgepropt met veel te zout voer, zijn we terug gelopen naar ons hotel en na het douchen lig ik op bed deze blog te tikken. Het is nu alweer bijna 17:30 uur, NL is het 02:30 uur. Toch wel heeeeel erg moe nu, dus hopelijk slapen we vannacht goed en kunnen we morgen met frisse energie de stad Vancouver gaan bezichtigen. We zullen 2 nachten in dit hotel blijven, dus geen gezeul met de koffers morgen, wel zo fijn! Nou, dit was het weer voor nu. Tot de volgende blog!

Liefs Ger en Sylvia XXX

Dinie

Nou weer een mooi verslag, ik vind het zo leuk om te lezen en Canada lijkt me een heel mooi land, gaan jullie op eigen houtje reizen, daar bedoel ik mee dat je kan gaan en staan waar je wil, dat is wel zo avontuurlijk! Heel fijne tijd in het mooie Canada!
Dinie xxx

Ger