West-Canada september 2019

Adelaide - Singapore

G'day mates!

Onze reis zit er bijna op. We zitten nu, woensdag 23 maart 2016, op het vliegveld van Singapore. Gisteren hebben we nog een heerlijke dagje gehad in Adelaide. 's Morgens moesten we de camper inleveren en toen we alles hadden ingepakt en opgeruimd, zijn we eerst onze koffers bij mijn vriendin Michaeli thuis gaan brengen. Daarna door naar het verhuurbedrijf en de camper ingeleverd. Er waren geen problemen verder en onze borg van 250AUD werd teruggestort. Het ging ook best vlot met de afhandeling, we hebben het wel eens slechter getroffen. Binnen een kwartier stonden we weer buiten! Michaeli heeft ons opgehaald en we zijn daarna direct doorgereden naar het centrum van Adelaide. We hebben een boottochtje gemaakt over de Torrens rivier voor 15AUD per persoon. Hartstikke leuk vinden we dat altijd, boottochtjes over rivieren door mooie steden. De tocht duurde 35 minuten en was prachtig. Daarna zijn we naar de Adelaide Goal gereden. Dat is een oude gevangenis die in 1988 na zo'n 150 jaar zijn deuren sloot. De entree was 14AUD per persoon. We kregen een plattegrond mee en konden zelf door de gevangenis lopen en alles bezichtigen. Vele gevangenen zijn er opgehangen en de verhalen, ruimtes, cellen en foto's waren best bizar. Ook zijn er gevangen begraven op het terrein van de gevangenis, achter muren. Het was een hele interessante toer met veel historie. Daarna zijn we weer onderweg gegaan en Michaeli heeft ons veel van de binnenstad laten zien. Rond 15:30 uur waren weer terug bij het huis van Michaeli en wat een prachtig leuk huis heeft ze! We zijn nog even door de drive-through bottle shop gereden voor een paar biertjes voor Ger. Dat is wel echt voor de luie Australiers hoor, met de auto door een drankenwinkel en je biertjes worden dan ook nog voor je gepakt! Ger heeft gezellig met Michaeli in de tuin een drankje gedaan, ik ben gecrasht op bed. Ik was wederom gesloopt! De laatste dagen vallen me erg zwaar, maar dat is de prijs die je betaalt voor zo'n waanzinnig mooie reis denk ik dan maar.... Rond 17:15 uur kwam ik weer bovenwater en hebben we ons opgefrist voor een gezellig diner in een Tavern vlak om de hoek. Twee vriendinnen van Michaeli wilden ons graag ontmoeten en zij aten met ons mee. Het werd een hele leuke avond en we konden heerlijk buiten zitten, want de temperatuur was de hele dag dik 30 graden met alleen maar zon en 's avonds was het nog heerlijk genoeg om buiten te zitten. Eenmaal weer terug bij Michaeli thuis hebben we alles gereed gemaakt voor de terugvlucht voor de volgende morgen. De koffers ingepakt en heringedeeld en kleding klaargelegd. De wekker gezet om 6:30 uur en toen gaan slapen. Tenminste, geprobeerd om te slapen. Dat viel niet mee en het werd uiteindelijk een aardige slapeloze nacht. Die reisstress sucks! Opgestaan, gedoucht en toen hoorden we van de aanslagen in Brussel op het vliegveld en in het metrostation. Afgrijselijk!!!!! Waarom!!!!? Ik werd er in ieder geval niet geruster op, om juist nu te gaan vliegen en ik was al zo gestresst. BAH. Echt vreselijk wat mensen elkaar aandoen en wat een leed weer. Om 7:15 uur onderweg gegaan naar het vliegveld waar we na ruim een half uur rijden aankwamen. De vlucht ging om 10:25 uur en we hebben afscheid genomen van Michaeli. Het was super om haar weer terug te zien na 24 jaar, hopelijk duurt de volgende keer niet weer 24 jaar! Bedankt voor alles Michaeli! De vlucht naar Singapore duurde 7 uur en ging voorspoedig. We kwamen er om 15:00 uur plaatselijke tijd aan. Singapore Airlines blijft een geweldige maatschappij en je wordt de hele tijd door die mooie meiden verwend met drankjes en snacks. Ook het filmaanbod is zeer uitgebreid, dus de tijd gaat dan lekker snel. Op het vliegveld van Singapore moeten we nu 9 uur wachten voor onze aansluitende vlucht naar Amsterdam. Om middernacht gaat onze vlucht pas helaas. Hier op het vliegveld hebben ze een mooie vlindertuin waar je gratis in kunt. En heel veel restaurantjes, winkeltjes, zitjes en entertainment. Ook kun je gratis een stadsrondrit doen. Echt een heel mooi groot vliegveld, waar je makkelijk een paar uur kunt doorbrengen. Alhoewel 9 uur wel wat lang is hoor. Maar goed, we gaan het redden! Als het goed is landen we donderdag 24 maart 2016 rond 6:45 uur op Schiphol. Dan zit onze vakantie er toch echt op... De laatste blog deze reis zal vanaf thuis volgen, dus tot dan!

Liefs van ons XXX

Michaeli Probert

No, thank you. I had a ball too.
Have a great, safe trip home.
It's been awfully quiet without you both today.

dinie arnold

Nou luitjes het zit er weer op, wat vliegt de tijd hé, ik heb genoten van de mooie foto's en de mooie en leuke verhalen, na de vlucht eerst maar eens helemaal bijkomen en dan zien we de laatste blog wel t.z.t.. groetjes,
Dinie xxx

Sil