West-Canada september 2019

Singapore dag 2

Hoi hoi,

Hier zijn we weer met de volgende blog. Vandaag, maandag 29 februari 2016, hebben we onze tweede en tevens laatste dag beleefd in Singapore. Na het klokje rond op bed gelegen te hebben zijn we vanmorgen weer op pad gegaan. Na het douchen, ontbijtje en een pilletje tegen de migraine zijn we om 10 uur vertrokken. Op naar de bushalte voor de hop on hop off bus. Die kwam al vrij vlot dus dat begon goed. Wederom een warm dagje vandaag, 33 graden, gevoelstemperatuur 38 graden, dus pet maar op en zo veel mogelijk schaduw pakken. De weersverwachtingen waren wederom niet best, regen en onweer, maar niks van dat alles. Gewoon weer een droge dag met wat wolken. Bij de SIngapore Flyer uitgestapt en naar de Singapore River gelopen. Daar 2 tickets gekocht voor een cruise over de rivier. Dit kostte 25 Singapore Dollar per persoon en duurde zo'n 45 minuten. De boottocht voer door de Marina Bay en over de rivier en passeerde hele mooie gebouwen, torens, wolkenkrabbers, restaurantjes, terrassen, bruggen en toeristische trekpleisters. Echt een hele gave tocht in ieder geval! We zaten achter op de boot, in de zon. En dat was natuurlijk heerlijk, met dat windje. Maar jullie raden vast wel hoe wij er nu bij zitten... Niet echt slim geweest dus. Volgende keer smeren! Na de boottocht zijn we bij het Marina Bay Sands hotel uitgestapt. Dat is een heel bijzonder hotel met drie hoge torens en die worden bovenop verbonden met iets dat op een schip lijkt. Echt heel apart om te zien en mooi ook. Het hotel bestaat sinds 2010. Ook zit er een gigantisch grote shopping mall bij, waar we doorheen zijn gelopen. Daar zat ook een foodcourt dus we hebben heerlijk zitten eten. De porties waren weer gigantisch, dus het was maar goed dat we een maaltijd deelden. Na de lunch zijn we over de Helix Brug gelopen. Dat is een fraaie voetgangersbrug, ook gebouwd in 2010. Langs de Marina Bay zijn we naar het sympbool van Singapre gelopen: een leeuwenkop met een vislijf die water spuwt, gemaamd Merlion. Nog best een groot ding eigenlijk en erg veel toeristen komen hier op af. Het uitzicht vanaf de Merlion is ook fantastisch, want over het water kun je de Flyer, Helix brug, de grote tulp (kunst museum) en het Sands hotel zien. Nadat we de leeuw met vislijf op de foto hadden gezet, zijn we naar een Starbucks gelopen. Even wat gedronken en weer op pad gegaan. We wilden weer op de hop on hop off bus stappen dus we zijn op zoek gegaan naar een bushalte. Een tijd bij een bushalte gewacht waar die hele bus niet langs kwam, ook lekker slim van ons. Toen maar weer een stuk gaan lopen en uiteindelijk na lang zoeken naar een vrije taxi, eindelijk een taxi gevonden en er in gesprongen. De bustickets waren namelijk na 15:00 uur niet meer geldig, want de 24 uur waren ondertussen al om. Een taxi vinden die vrij is was nog niet zo simpel dit keer, want het schijnt dat tussen 14:00 uur en 17:00 uur de taxi's wisselen van chauffeur, en dat gebeurt buiten het centrum. Maar goed, na wat tijd verloren te hebben vanwege een bus die niet kwam en geen beschikbare vrije taxi's, zaten we dan eindelijk in een lekkere koele taxi. Op naar het Hard Rock Cafe! Daar hebben we wat gedronken en rond gekeken of er iets van Bruce Springsteen hing. Dat bleek maar 1 klein fotootje te zijn. Beetje karig. Na het cafe zijn we de populaire winkelstraat Orchard Road doorgelopen. Deze is een kilometer of 2 lang en daar zitten allemaal leuke winkels, shopping malls, restaurantjes en terrasjes. Echt heel gezellig dus! Daar waren ook genoeg Starbucksen, dus er was er eentje heel erg heppie! We hebben verder niks gekocht. Zo goedkoop is het hier allemaal niet. We waren ondertussen al aardig moe geworden, dus bij een taxi standplaats een taxi genomen die ons naar het hotel terug bracht. Daar kwamen we rond 17:30 uur aan. In de kamer even gerust en opgefrist en toen zijn we op het pleintje bij het hotel een hapje gaan eten. Daar heb ik een Singapore Sling cocktail geprobeerd, en die was errug lekker! Ook errug prijzig....! Na weer heerlijk gegeten te hebben zijn we rond 19:30 uur weer terug gegaan naar de kamer. Gedoucht en toen ben ik deze blog gaan tikken. Singapore is eigenlijk best rustig. Het valt qua drukte en toeristen dus best mee. Gelukkig! Nergens wachtrijen of mensenmassa's. Heerlijk hoor. Ook vinden we Singapore een erg schone stad en ook erg groen. Veel bomen en parken. We hebben een positieve indruk van deze grote, mooie stad en we zijn blij dat we er een paar dagen zijn geweest. Morgen gaat de wekker om 6:00 uur. Dan vliegen we verder naar Sydney, Australie. Mijn tweede thuis!!!! Nu lekker slapen, het is alweer 20:30 uur!

Liefs van ons, Ger en Sylvia xxx

Margie de Beer

Leuk verhaal over jullie verblijf in Singapore. Ik had meteen zin, om er naar toe te gaan. Lijkt mij écht een leuke stad! Goede reis naar Australië toegewenst :)

Taapke en Herman

de twee " gebraden " kippetjes op reis.

Corina

Dat was een goed idee zo'n tussenstop
En ik heb gelijk zin om ernaar toe te gaan .........
38 graden lekker hoor ik was net met het naar huis fietsen vergeten mijn handschoenen aan te doen. Brrrrrrrr

Andere Sil

Zozo de pre-reis alweer voorbij. Wat vliegt de tijd. Mooie plaatjes. We reizen weer helemaal mee =)
Morgen 6.00 gaat hier ook de wekker. Mijn reis gaat helaas naar Monster, Westcoast. .....+1 en kans op regen... Kijk uit naar jullie volgende bladzij. Goede reis. Sydney..... Ze komen eraaaaan!!!!
Xx

michaeli Probert

I'm looking forward to reading your travel blog of the south east of Australia. And, of course, I will see in you in two weeks time!!!

pa

het ga allemaal een beetje op rolletjes tot nu toe,thuis ook zelfs met de dieren,een leuke reis verder verder,gr.pa&ma.