West-Canada september 2019

Singapore

Hoi allemaal,

We zijn er hoor! In Singapore! Gisteren, zaterdag 27 februari 2016 rond 10:50 uur zijn we met Singapore Airlines de lucht in gegaan en na een vlucht van bijna 12 uur zijn we vanmorgen, zondag 28 feburari om 05:35 uur plaatselijke tijd geland. Het is hier 7 uur later dan in Nederland. De vlucht zelf ging best wel snel eigenlijk. Twee goede films gezien op een eigen tv schermpje: Spectre en Hunger Games (laatste). En verder was de service super bij Singapore Airlines. Het ontbreekt aan niks, lekker eten en volop drankjes. Ook hete doekjes om je handen en gezicht te wassen, sokken, tandenborstel/pasta, dekentje, kussentje. Wat wil je nog meer? We hadden de aller achterste twee stoelen. Niemand naast ons, niemand achter ons, en bij het raam. Ideaal. Ger heeft erg zitten genieten van de stewardessen. Hij vindt ze net als op de reclames van tv, heel knap! Maar volgens mij zijn ze allemaal omgebouwd. Je weet het echt nooit zeker hoor! ;-) Maargoed, geland, koffers hadden we vrij snel en ook door de douane ging vlot! Binnen een half uur stonden we al buiten! En toen moest er een transfer bus zijn voor ons. Tja. Dat moest wel.... Maar in geen velden of wegen iemand te bekennen die ons stond op te wachten. Begon al goed! Toen eerst maar even Singapore Dollars gepind. Altijd handig om wat contact geld bij je te hebben. Daarna weer terug gelopen bij het punt waar iemand ons zou moeten op wachten en daar hebben we zelf maar op de chauffeur van het transfer busje gewacht. Duurde gelukkig niet lang en daar kwam hij hoor, tsssss. We hadden een prive transfer direct naar het hotel en daar deden we een half uurtje over. We zitten in het Village hotel Albert Court, redelijk centraal, vlak bij de wijk Little India. Rond 06:45 uur kwamen we in het hotel aan en met een beetje bijbetalen konden we direct onze kamer al in. En we mochten ook gratis al ontbijten deze morgen! Hoppa! Ik ben dol op gratis. Onze koffers in de kamer gezet, echt een prachtige kamer hoor! En daarna even gaan ontbijten. Na het ontbijt gaan douchen en om 08:00 uur ons bed in gedoken. We hadden in het vliegtuig niet geslapen en we waren echt bekaf. Ik had de wekker gezet om 11:00 uur, want ik wilde niet mijn tijd verdoen in bed, terwijl we in zo'n gave stad zitten! Nou, de wekker ging... en die werd gewoon weer uitgezet. Ik had ondertussen ook weer een migraine gekregen, zoals verwacht, dus mij niet gezien buiten! Maar toch, om 12:00 uur mezelf het bed uitgesleurd en we zijn om 12:30 uur toch maar op pad gegaan. Korte broek en t-shirt aan, 31 graden hier! Gelukkig droog gebleven vandaag, ook al zagen de voorspellingen er niet zo uit. Het is hier in Singapore ook broeierig warm, gevoelstemperatuur 37 graden, dus alles even in een iets lager tempo! Wat een temperatuur-shock. We vertrokken uit Nederland met 0 graden! Maar goed. We zijn het hotel uitgewandeld, richting de wijk Little India. Het was er behoorlijk druk in de hoofdstraat en de hitte speelde ons best parten. Ook mijn migraine trouwens. We kwamen langs de mooie tempel Veeramakaliamman en hebben er wat foto's van gemaakt. Heel bijzonder hoe deze tempel er uit zag. Er zullen vast nog foto's volgen! Na de hoofdstraat uitgelopen te hebben in Little India, zijn we in een taxi gestapt en die heeft ons naar de Singapore Flyer gebracht voor 9 Singapore Dollar. (6 euro) De Singapore Flyer is een reuzenrad, net als de London Eye. Het is het grootste reuzenrad ter wereld met zijn 165 meter. Voor 33 Singapore Dollar per persoon konden we een rondje mee die 37 minuten duurde. Hele gave vergezichten en uitzichten over Singapore. Zo kregen we een aardige indruk van de stad en waar alles zich een beetje bevindt. Na het rad zijn we een hapje gaan eten, het was ondertussen al 14:30 uur. In een mooi restaurant bij het reuzenrad hebben we heerlijk gegeten en daarna zijn we op een Hop on Hop off bus gestapt. Voor 25 Singapore Dollar per persoon word je 24 uur lang met de bus door Singapore gereden, en kun je er op en er af bij de stops wanneer je wilt. Erg leuk om te doen en je ziet zo echt heel veel van een stad. Na 1,5 rondje zijn we uitgestapt vlak bij ons hotel en bij het hotel hebben we weer heerlijk zitten eten. Het eten is niet al te duur hier en echt zaaaaalig, maar bier is om te janken zo duur. Rond 18:30 uur zijn we naar onze kamer gegaan en gaan douchen. Het is nu 20:00 uur. Ger ligt nu lekker te slapen naast me en ik tik nog even deze blog, zodat jullie op de hoogte zijn hoe het met ons gaat. De migraine is er nog altijd, dus ik ga ook mijn oogjes sluiten nu en hopelijk voel ik me morgen beter. We hebben nog genoeg te doen hier, op onze laatste dag Singapore!

Liefs van ons, Ger en Sylvia xxx

Gerda Tuijthof

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn..... nu ff bijkomen van de reis en lekker slapen.
Ik ben nog altijd happy met deze vorm van communicatie, dat we niet zoals voeger een week moesten wachten op een brief of kaart.
Slaap lekker en vooral geniet
Groetjes

dinie Arnold

fijn dat jullie goed aangekomen zijn en leuk om dit zo mee te maken, slaap lekker op naar de volgende dag. Groetjes Dinie

Taapke en Herman

Lieve Sylvia en Ger,

Het is daar wel warm. Herman komt net uit Gambia en Senegal terug en daar was het ook +35 graden. Hier is het koud en wij hebben net 5 km gewandeld. De neus vroor er zowat af. Als we jullie mail lezen krijgen we ook het vakantie gevoel. Lekker gratis zoals Sylvia alles gratis wil hebben die krent. Geniet er maar lekker van. En we zien uit naar de volgende mail.
groetjes aan de inboorlingen.

Marja en Gert

In zo'n korte tijd al zoveel gezien, mooi hoor. Wij vinden dit leuk en blijven jullie volgen. Genieten maar.